Keletą metų sparčiai gamybos apimtis didinusios Lietuvos baldų pramonės įmonės nemažino tempo ir pernai pagamino penktadaliu daugiau.
Tačiau šiemet bendrovėms teks spręsti ne tik brangstančių medžiagų, energetinių išteklių, didėjančio darbo užmokesčio problemas -stabtelėjus nekilnojamojo turto plėtrai, sumažėjus eksportui, bendrovės numato mažėsiant paklausą, rašo "Verslo žinios".
"Dalios baldų" vadovė Dalia Markevičienė neturi iliuzijų, kad pavyks išvengti vėstančios ekonomikos grėsmių. Ji pažymi, kad virtuvė yra neatsiejama naujų būstų dalis, tad jei klientų, įsigyjančių naujus butus, mažės, perkančiųjų virtuvės baldus ratas siaurės drauge.
"Tai labiau paveiks smulkiausias ir didžiausias įmones, o mes, vidutinio dydžio bendrovė, orientuota į vidaus rinką, galėsime laviruoti. Pasikeis klientų segmentas - planuojame orientuotis į tuos, kuriems neužtenka lėšų įsigyti naują būstą, tačiau jie renovuos senuosius. Jau pradedame jausti, kad vis daugiau virtuvių ieško tie žmonės, kurie butus pirko prieš 4-5 metus, pradeda juos atnaujinti", - sakė D.Markevičienė.
Baldininkai tvirtina, kad brangstant energetikos, didėjant darbo jėgos sąnaudoms vienintelis būdas išlikti konkurencingiems yra našumo didinimas.
"Tik efektyvumu galime kompensuoti brangimą, šis procesas nuolatinis ir nesustojantis", - sakė Baltijos baldų grupės bendrasavininkis Rimas Varanauskas. Jo teigimu, vidaus rinka grupės įmonėms neaktuali, nes visą produkciją eksportuoja, pagrindine pirkėja išlieka "Ikea".
"Vilniaus baldų" generalinis direktorius Nerijus Pacevičius taip pat įsitikinęs, kad jei ir toliau didės bendrovių efektyvumas, Lietuvos baldų pramonės įmonių gamybos apimtys didės.
"Dauguma Lietuvos baldininkų daug dėmesio skiria priemonėms, kurios padidintų veiklos efektyvumą, darbo našumą, todėl pramonė sėkmingai vystysis", - sakė N.Pacevičius.
Nepaisant baimių, kad kai kuriose valstybėse gali sumažėti vartotojų noras pirkti baldus, N.Pacevičius mano, jog ne visiems gamintojams gali būti sunkiau, o ir "Ikea", su kuria bendradarbiauja daugelis didžiųjų gamintojų, plečia tinklą.
"Tie gamintojai, kurie turi gerą produkcijos paketą, neturėtų pajusti neigiamos įtakos. Įmonė įmonei nelygi. Jei venos bendrovės tam tikro produkto gyvavimo ciklas pasibaigs ir gamintojas neturės kuo jo pakeisti, tai, žinoma, tai bendrovei atsilieps. Kitai įmonei - atvirkščiai, jei ji tik pernai pradėjo gaminti produktą, kuris šiemet labai populiarus, tai ir įmonės pardavimai didės, nors pasaulinis lygis ir kristų", - sakė N.Pacevičius.