Laura Juozaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“
Prancūzų konditeris Thierry Louvray Lietuvoje plečia savo verslą – prieš kelias savaites Vilniaus gatvėje atidarė antrą kepyklėlę „Boulangerie Thierry“.
Prancūzas konditeris Thierry Lauvray į Lietuvą atvyko 2005 metais, kai buvo pakviestas į vieną profesinių mokyklų mokyti konditerinių paslapčių. Apsipratęs Lietuvoje, padirbėjęs su prekybos centru „Iki“, T. Lauvray nusprendė pradėti nuosavą verslą. 2010 m. įkūrė „Boulangerie Thierry“ Užupyje, o prieš kelias savaites vilniečiams prancūzų konditeris atvėrė antros kavinukės duris.
Prancūzijoje, kur konditerinių gaminių verslas turi gilias tradicijas, T. Lauvray savo amato mokėsi net devynerius metus. „Kad taptum profesionaliu konditeriu Prancūzijoje, turi dvejus metus mokytis, o vėliau ne vienus metus stažuotis įvairiuose šalies regionuose. Ryšys tarp senųjų ir jaunųjų meistrų yra labai puoselėjamas, tradicijos perduodamos iš lūpų į lūpas. Aš, kaip normandas, mokydamasis kai kuriuose regionuose sužinojau tokių dalykų, apie kuriuos anksčiau nė nebuvau girdėjęs“, – „Ekonomika.lt“ pasakojo T. Lauvray.
Savaitraščiui prancūzas džiaugėsi, kad Lietuvoje pavyko suburti tikrų profesionalų komandą. „Lietuvoje jauni žmonės pasirengę mokytis, yra pakankamai imlūs. Nors aptarnaujančio personalo kaita yra pakankamai didelė, tokios problemos su gamybiniu personalu tikrai neturiu“, – sako prancūzas.
Paklaustas, ko šiandien reikia norint suburti nuolatinių klientų ratą, T. Lauvray atsakė, kad reikia vienintelio paprasto dalyko – kokybės. „Lietuviai jau užtektinai pakeliavę, žino, ką reiškia geras skonis, todėl kokybę pastebi labai greitai“, – sako T. Lauvray. Todėl, pirmąją savo kavinukę Užupyje atidaręs ekonomiškai dar pakankamai sudėtingu Lietuvai metu, didesnių sunkumų pritraukdamas klientūrą prancūzas nepatyrė.
Kepinių versle konkurencija šiandien pakankamai didelė, tačiau T. Lauvray tai vertina teigiamai. „Konkurencija verčia tave stengtis ir svarbiausia – išlaikyti sukuriamą kokybę. Jau seniai praėjo tie laikai, kai verslininkai galėjo naudotis klientų patiklumu, pavyzdžiui, kruasanus kepti iš margarino ir vadinti juos sviestiniais. Todėl gerai, kai konkurencija didelė, nes ir bendra kokybė gerėja“, – teigia konditeris.
„Naudodami kokybiškas ir ekologiškas žaliavas, galime savo klientams pasiūlyti dalelę Prancūzijos čia pat, Vilniuje, – savaitraščiui „Ekonomika.lt“ sako „Boulangerie Thierry“ direktorė Nora Lapinskienė. – Thierry yra menininkas, jis kuria preciziškus skanėstus, viską mėgsta prižiūrėti pats, todėl ir nusprendėme bendradarbiauti, kad „popierizmo“ liktų kaip įmanoma mažiau.“
Paprašyti apibūdinti, kas yra „Boulangerie Thierry“ klientas, kavinukės savininkai atsakė, kad jų klientų ratas itin didelis. „Kepinius mėgsta visi, o ir patys stengiamės savo kepiniais, skanėstais bei užkandžiais įtikti visiems – nuo jauniausio iki vyriausio“, – savaitraščiui „Ekonomika.lt“ sakė N. Lapinskienė. Ateityje „Boulangerie Thierry“ greičiausiai plėsis ir toliau, tačiau konkrečių planų savininkai kol kas neatskleidžia.