Pastangos didinti konkurenciją degalų rinkoje kol kas neduoda jokių vaisių. Kaip rašo „Lietuvos rytas“, Lietuvoje degalai atskaičius mokesčius yra brangesni nei kaimyninėse valstybėse.
Estijoje litras 95 markės benzino rugpjūčio 29 dieną neatskaičius mokesčių kainavo 17 centų mažiau nei Lietuvoje. Latvijoje – 5 centais.
Lietuvoje tiek benzino, tiek ir dyzelino kainos yra didžiausios visame regione jau kelis metus iš eilės.
Analitikai aiškina, kad kol kas valdžios pažadai didinti konkurenciją degalų rinkoje darbais nevirto. Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje importuotojai smarkiai stumdosi, o tokios grumtynės turi nemažai įtakos kainoms.
Nors pernai rugpjūtį Lietuvoje buvo pagerintos sąlygos importui – verslininkams buvo leista laikyti tik 30 proc. privalomo rezervo kitose ES šalyse, – šios priemonės rezultatų neatnešė.
Lietuvos naftos produktais prekiaujančių įmonių asociacijos vadovo Luko Vosyliaus nuomone, pataisos rezultatų neatnešė, nes latviai užsienyje gali saugoti visą rezervą, o lietuviai tai galės daryti tik nuo 2015 metų.
Importuotojų Lietuvoje taip pat nesimato. Nors degalais prekiaujančių kompanijų biuruose buvo atliktos kratos, tai neprivertė verslininkų sumažinti apetitą.
„Nėra jokio degalų importo kelio į Lietuvą. Viskas perkama iš vieno tiekėjo – „Orlen Lietuva”. Akivaizdu, jog nėra jokios konkurencijos didmeninėje rinkoje”, – sakė „Finasta” Kapitalo rinkų departamento analitikas Tadas Povilauskas.