Visi šie pokyčiai numatyti Susisiekimo ministerijos parengtose naujose Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse. Jų projektas pateiktas derinti miestų savivaldybėms ir kitoms institucijoms.
Dokumento lydraštyje teigiama, kad juo siekiama įgyvendinti Kelių eismo taisyklių pakeitimus.
Kaip jau skelbta nuo šių metų lapkričio netenka galios ši nuostata: jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui. Paprastai kalbant, tokių šviesoforo sekcijų, neturėtų likti.
Nuo kitų metų pradžios panaikinama nuostata, pagal kurią ties raudonu šviesoforo signalu įrengiama žalia rodyklė į dešinę. Tokių rodyklių neliks, nes jomis vadovaujantis organizuojamas eismas laikomas nesaugiu ir ydingu prisitaikančiam šviesoforų reguliavimui.
Be to, naujomis šviesoforų įrengimo taisyklėmis siūloma lanksčiau nustatyti šviesoforų atramų įrengimo vietas (išsidėstymą); numatyti galimybę įrengti trijų sekcijų dviračių šviesoforus ir leisti juos įrengti su 100 mm skersmens optiniais elementais ir žemiau transporto šviesoforų; numatyti galimybę naudoti trijų krypčių rodykles šviesoforų signaluose.
Atsižvelgiant į didėjantį dviračių transporto eismą, dviračių transportui plėtojamą infrastruktūrą, taisyklėse siūloma numatyti trijų spalvų dviračių šviesoforus, dviračių šviesoforus su krypties rodyklėmis, dviračių šviesoforams taikomus techninius reikalavimus (signalų reguliavimas, optinio elemento skersmuo, įrengimo aukštis ir kt.).
Taisyklėse taip pat siūloma atsisakyti rekomendacijų dėl žalio mirksinčio šviesoforo signalo kelių transportui. Ateityje tai leis lanksčiau naudoti prisitaikantį šviesoforų reguliavimą ir padidinti sankryžų pralaidumą.
„Atkreiptinas dėmesys, kad ateityje Susisiekimo ministerija planuoja KET atsisakyti transportui skirto žalio mirksinčio šviesoforo signalo (palikti žalią mirksintį šviesoforo signalą tik pėsčiųjų, pėsčiųjų ir dviračių šviesoforuose).
Susisiekimo ministerijos žiniomis, Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, kurios nepasižymi aukštais eismo saugos rodikliais. Vienintelis žalio mirksinčio šviesoforo signalo privalumas, kad geltono signalo įjungimas nebūna netikėtas eismo dalyviams. Tačiau žalio signalo mirksėjimas turi kelis esminius trūkumus“, – rašoma ministerijos parengtame dokumente.
Jame taip pat dėstoma, kad žalias mirksintis signalas pablogina prisitaikantį šviesoforų reguliavimą (naudojant jutiklius), nes nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas (leidžiantis važiuoti, kai transporto priemonių nėra) dar privalo mirksėti 2–4 s, dėl to dirbtinai mažinamas sankryžos pralaidumas.
Žalias mirksintis signalas esą sukelia skirtingą vairuotojų reakciją, t. y. vieni pradeda stabdyti, o kiti padidina greitį, dėl to sukuriama konfliktinių ir avarinių situacijų, taip mažinama eismo sauga.