Prieš trejus metus veiklą pradėjusi įmonė, pasitelkdama interaktyvias technologijas, kuria projektus, stendus bei instaliacijas, kurioms reikia ne pasyvaus, bet aktyvaus žiūrovo įsitraukimo.
Teigiamų emocijų kūrėjai
„Tiek kalbant apie reklamą, tiek apie renginius šiandien žmogus yra pasyvus žiūrovas. Jis stovi, stebi koncertą, žiūri reklamą, – pasakoja bendrovės direktorius Andrius Juvka. – Mūsų užduotis – įtraukti žmogų į veiksmą, kad jis pats galėtų ką nors padaryti, pavyzdžiui, pajudinti savo kūną ir stebėti, kaip kažkas atsiranda.“
Pavyzdžiui, automobilių parodoje Minske „Gluk Media“ padarė instaliaciją, kuri atpažindavo žmonių lytį, amžių ir pagal tai parinkdavo jiems tinkamiausią automobilio markę. Vilniaus „Vasaros terasoje“ įmonė sukūrė žaidimą, kurio metu žmonių mobiliaisiais įrenginiais siunčiamos žinutės atsiduria dideliame ekrane, o žmonės priešais ekraną gali savo judesiais judinti tas frazes ir dėlioti tekstą.
„Iš esmės mes teikiame teigiamas emocijas kiekvienam žmogui individualiai. Aišku, kažką stebėdamas minioje, žmogus taip pat gauna emocijų, bet kai pats dalyvauja veiksme, tos emocijos visiškai kitokios“, – teigia A. Juvka.
Vilniuje dirbanti trylikos žmonių komanda užsiima ne tik komerciniais projektais. Ji dar kuria projekcijas ir šviesų programas ant pastatų bei objektų. Vienas žinomiausių jų darbų – Kalėdinė pasaka ant Vilniaus katedros. „Gluk Media“ įkūrėjai teigia praktiškai visas technologijas kuriantys patys ir įvairiais būdais pritaikantys esamą įrangą. Pavyzdžiui, įmonė glaudžiai bendradarbiauja su judesius stebinčios konsolės „Kinect“ kūrėju „Microsoft“.
Klientų daugiau užsienyje
Kol kas „Gluk Media“ užsakovai daugiausia yra užsieniečiai – klientų iš Lietuvos dalis sudaro apie 30 proc. „Susiduriame su situacija, kai žmonės nelabai supranta, kas tai yra ir kokia jiems iš to nauda, – aiškina įmonės direktorius. – Žmonės yra pripratę prie tradicinių reklamos būdų ir nelabai kreipia dėmesio į naujus. Lietuvoje žmonės to bijo ir laukia, kas bus pirmas. Kai mes padarome vieną projektą, atsiranda ir kitų norinčių.“
Vakaruose, pasak A. Juvkos, tokios reklamos jau yra standartas. Nors Lietuvoje jos dar ne tokios populiarios, jas išmėginusios įmonės pajaučia interaktyvumo naudą. „Per trumpą laikotarpį mūsų kuriami projektai pasiekia labai daug žmonių. Be to, mūsų sistemos gali pateikti tikslią statistiką – kokia buvo auditorija, kiek laiko žmogus prabuvo prie stendo, vyras ar moteris“, – pasakoja įmonės direktorius.
Pasak kūrėjų tokia reklama efektyvesnė, nes galima apskaičiuoti, koks žmogus ir kiek laiko ją stebėjo. Daugumą projektų „Gluk Media“ įgyvendina įvairių masinių renginių metu. Tačiau jų kuriamos reklamos gali būti ir stacionarios, diegiamos, pavyzdžiui, prekybos centruose, kur taip pat sistemos stebi, kokie žmonės, kokiu paros metu, kur lankosi.
Garantuoja sėkmę
„Gluk Media“ kūrėjai teigia, kad dėl savo technologijų gali užsakovams garantuoti tam tikrą rezultatą. „Mes siekiame ne išleisti duotą biudžetą, o pasiekti tikslą. Darome daug tyrimų ir atsakome už savo instaliacijas bei sprendimus, – sako A. Juvka. – Kartais naudojame tokius dalykus kaip sėkmės mokestis arba rezultato garantija: jeigu nepavyksta pasiekti su klientu sutartų rezultatų, grąžiname pinigus.“
Pasak pašnekovų, „Gluk Media“ sėkmę jiems lemia orientavimasis į žmogų. „Jungiamasis mūsų darbų bruožas – žmogus, galutinis vartotojas. Į jį mes labai koncentruojamės, – tikina kitas bendrovės kūrėjas Bartas Polonskis. – Žmogus turi ką nors padaryti: ranką pajudinti, sušukti, atsimerkti, užsimerkti. Tada jis gauna vizualinį atsaką ir jaučia, kad daro įtaką. Taip mes skatiname jo kūrybiškumą, o kai žmogus kuria, jis jaučiasi laimingas.“
Pasak A. Juvkos, įmonė stengiasi pabrėžti kiekvieno žmogaus individualumą. „Tai yra mūsų sėkmės arkliukas, – tiki pašnekovas. – Mes stebime žmogų ir suprantame, ko jam reikia tuo momentu. Kiekvieną iš jų laikome asmenybe.“