Verslui pasisekė
Verslininkas Arūnas Vaitaitis prisipažįsta, kad ne praėjęs ekonominis sunkmetis, o medienos kainų augimas buvo didesnis iššūkis verslui.
„Mums kriziniai metai buvo anksčiau, kada keitėsi medienos kainos, jos drastiškai kilo, gerokai anksčiau prieš tą krizę. Į pačia krizę mes, aišku, sureagavome, optimizavome išlaidas, šiek tiek sumažinome darbuotojų skaičių, bet tokio tiesioginio poveikio nebuvo“, - Žinių radijo laidoje „Verslo ritmu“ pasakojo verslininkas.
„Žinot, kaip būna per krizę, kažkas iškrenta iš žaidimo, o kažkas užima jo vietą (...) Mums šiuo atveju pasisekė, kadangi siūlėm, matyt, kokybišką produkciją, dalį produktų (nupirko, red.), kurie ne patys pigiausi, atsirado pirkėjų, kuriems krizės nebaisios“, - tikino A. Vaitaitis.
Produkcijos gamybai mediena yra vežama iš Rusijos arba Suomijos, tad tuometinis perėjimas prie pasaulio kainų buvęs sudėtingas.
Trūksta darbuotojų
Verslą taip pat esą riboja konkurencija dėl darbo jėgos ir kvalifikuotų darbininkų stygiaus. Pasak Arūno Vaitaičio, didinti sparčiau atlyginimų nepavyksta dėl konkurencijos su pigios darbo jėgos šalimis – Rumunija ir Bulgarija.
„Žmonių lyg Darbo biržoje yra, bet dirbančių arba galinčių atlikti tą darbą nėra tiek daug. (...) Kartais jaunus žmones imam ne todėl, kad jų reikia tai dienai. Mes tiesiog žiūrim į priekį, kad kitą dieną jis gali neateiti iš viso“, - teigė pašnekovas.
A. Vaitaitis sakė, kad jų kompanija nėra išskirtinė, kad galėtų mokėti didžiulius atlyginimus. Kita problema ta, kad nėra tiek daug kvalifikuotų žmonių, kuriais būtų galima pasitikėti.
„Tu moki tiek, kiek mums moka. Produkcija kainuoja eksporto rinkose tiek, kiek kainuoja: ar iš mūsų, ar iš lenkų, ar rumunų. Mes negalime jos parduoti brangiau. Mes konkuruojame tik su Lietuvos darbo kaštais, o Rumunijoje ar Bulgarijoje – jie gal dar mažesni“, - tikino pašnekovas.