Prasidedant žiemos kelionių pardavimo sezonui, kelionių agentūros pastebi, kad lietuviai vis dar neišmoko planuoti šaltojo metų periodo atostogų ir linksta į kraštutinumus. Nors išankstinis kelionės įsigijimas leidžia pirkėjui sutaupyti iki 20 proc. jos kainos, tačiau tik nedidelė dalis žmonių tuo pasinaudoja. Nemažai vartotojų laukia „paskutinės minutės“ pasiūlymų, o įsigyjančių keliones tarpiniu laikotarpiu tarp „pirmos minutės“ ir „paskutinės minutės“ pasiūlymų būna vienetai.
„Lietuvos turistai yra linkę į kraštutinumus. Dalis jų įsigyja keliones labai anksti, vos tik agentūros pateikia suformuotus naujus paketus. Kita didelė grupė laukia vadinamųjų „paskutinės minutės“ pasiūlymų. O tarp šių dviejų laikotarpių pirkėjų būna santykinai labai mažai, aktyviau sureaguojama tik į specialius pasiūlymus“, - šalies gyventojų žiemos atostogų planavimo įpročius aiškina kelionių agentūros „BPC Travel“ valdybos pirmininkas Gvidas Aukštuolis.
Anot jo, Vakarų šalyse didžiausia kelionių dalis nuperkama iš anksto – kelionių užsakymas kitam sezonui dažnai prasideda dar net nepasibaigus einamajam sezonui. Vėliau jų įsigijimas tolydžio mažėja kartu su tirpstančiomis nuolaidomis. Paskutinę minutę keliones šiose šalyse paprastai planuoja tik jaunimas.
Tuo tarpu Lietuvoje per išankstinį pardavimą keliones įsigyja apie ketvirtadalį keliautojų. Maždaug 45 proc. laukia „paskutinės minutės“ ir kitų specialių pasiūlymų, o tarpiniu laikotarpiu keliones perka tik apie 15 proc. žmonių.
Pastebima, kad pastaraisiais metais per išankstinį pardavimą nuperkama ypač daug kelionių žiemos sezono švenčių bei atostogų laikotarpiams – Kalėdoms, Naujiesiems metams, mokyklinėms atostogoms, taip pat ilgiesiems savaitgaliams: „Tokie pasiūlymai paprastai išparduodami dar per pirmąją savaitę. Tai rodo, kad jau išmokome iš anksto planuoti bent šventines ir savaitgalines išvykas į užsienį“, - sako „BPC Travel“ atstovas.
Žiemos kelionių planavimo sezonas Lietuvoje prasideda rugpjūčio antroje pusėje. Būtent tuomet didžiausi kelionių operatoriai paskelbia apie siūlomus kelionių paketus, o agentūros pradeda jais prekiauti. Didžiausios nuolaidos taikomos įsigyjant keliones anksčiausiai, vėliau jos palaipsniui mažinamos. „Pirmosios minutės“ pasiūlymai paprastai galioja pirmuosius 1,5 mėnesio.
Pavyzdžiui, kelionių operatorius „Novaturas“ šiemet siūlomiems kelionių paketams iki rugsėjo 15 d. taikys iki 20 proc. nuolaidą, nuo rugsėjo 16 d. iki mėnesio pabaigos – iki 18 proc., o nuo spalio pradžios iki vidurio – iki 16 proc. nuolaidą.
Anot specialistų, pačiuose pasiūlymuose esminių pokyčių šiemet nenumatoma: „Šį sezoną laukiama poilsinių kelionių į Egipto kurortus kainų augimo, nes sumažėjusi europiečių perkamoji galia skatina juos rinktis pigesnius poilsio variantus vietoje brangesnių egzotiškų kelionių. Natūralu, kad pajutęs išaugusią paklausą, Egipto turizmo sektorius didina kainas“, - pasakoja G.Aukštuolis.
Sezono naujovėmis taps pasiūlymai vykti ilsėtis į Turkiją visus metus, ko anksčiau nebuvo. Taip pat tiesioginiai užsakomieji skrydžiai į tolimuosius kraštus iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto. Planuojamos dvi kryptys: Tailando sostinė Bankokas ir Indijos kurortas Goa.
Rinkoje sparčiai populiarėjant trumpoms kelių dienų išvykoms į užsienį, šalies gyventojams pradedama siūlyti ir naujų kelionių planavimo modelių. Pavyzdžiui, „BPC Travel“ įsteigtas kelionių operatorius „Flyturas“ specializuojasi siūlydamas trumpų išvykų paketus į Vakarų Europos sostines už fiksuotą kainą. Į tokius paketus įtraukti ne tik lėktuvo bilietai, bet ir 2 nakvynės viešbutyje.