Vienos Lietuvoje veikiančios oro skrydžių bendrovės keleiviai pasijuto žeminami, kad visa informacija skrydžių metu ir jų įsigytuose bilietuose skelbiama tik anglų kalba. Dėl nepagarbos valstybinei kalbai įmonė apskųsta Valstybinei kalbos inspekcijai, pranešė „Žinių radijas“.
Dėl nepagarbos lietuvių kalbai į Valstybinę kalbos inspekciją kreipėsi Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Tai padaryti nuspręsta gavus daugelio keleivių skundų, kad viena oro vežėjų bendrovė, skraidindama keleivius iš Lietuvos, neteikia informacijos apie bilietų tarifų taisykles lietuvių kalba ir skrydžių metu neužtikrina, kad keleiviai informaciją išgirstų lietuviškai.
Parlamentinio komiteto pirmininkas valstietis liaudininkas Virginijus Domarkas „Žinių radijui“ sakė, kad tai ne pirmas, kai piliečiai kreipiasi ldėl valstybinės kalbos įstatymo pažeidimų.
Komentuodamas šį atvejį parlamentaras sakė, kad keleiviai pasipiktino ne tik tuo, kad informacija apie skrydį buvo skelbiama užsienio kalba – visa informacija biliete taip pat buvo pateikta tik angliškai.
„Nusipirkęs bilietą jis negali susipažinti, nei kada turi atvykti į oro uostą, nei sužinoti lėktuvo atvykimo ir išvykimo laiką, nei savo vietos lėktuve“, - sakė V. Domarkas.
Komitetas dėl galimų įstatymo pažeidimų kreipėsi į Valstybinę kalbos inspekciją, kuri privalo kontroliuoti, kaip laikomasi Valstybinės kalbos įstatymo. Už šio įstatymo pažeidimą numatyta adminsitracinė atsakomybė, praneša „Žinių radijas“.