• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors lietuvių finansinės galimybės leidžia įsigyti naujesnius ir brangesnius automobilius, gyventojai labiau linkę pinigus taupyti ir iš savų lėšų pirkti senesnė bei pigesnį modelį.

Nors lietuvių finansinės galimybės leidžia įsigyti naujesnius ir brangesnius automobilius, gyventojai labiau linkę pinigus taupyti ir iš savų lėšų pirkti senesnė bei pigesnį modelį.

REKLAMA

Remiantis SEB banko automobilių įperkamumo rodikliu, vidutinį darbo užmokestį gaunantis asmuo pirmą šių metų pusmetį lizingu galėjo įsigyti 9,1 tūkst. eurų kainuojantį automobilį. Už tokią kainą galima įsigyti naują mini ar mažos klasės automobilį arba ekonominės ar aukštesnės klasės apynaujį 5–8 metų automobilį. Tačiau statistika rodo, kad gyventojai perka pigesnius ir senesnius automobilius – du iš trijų šiuo metu nuperkamų automobilių yra senesni negu dešimties metų. Suma, kurią galėtų skirti automobiliui pirkti, padidėjo Įperkamo automobilio kaina per metus padidėjo 400 eurų, arba 4,6 procento. Pasak SEB banko šeimos finansų ekspertės Julitos Varanauskienės, didžiausią įtaką tam turėjo didėjantis vidutinis darbo užmokestis, kuris per metus ūgtelėjo 8,5 procento. Atsižvelgiant į geriausiai parduodamų naudotų automobilių dešimtuką (portalo „Autoplius.lt“ ir „Autotyrimai“ duomenimis) ir rinkos kainas, ir pernai, ir šiemet vidutines pajamas gaunantis vienas asmuo galėtų įsigyti trejų metų „VW Golf“, ketverių metų „Opel Zafira“, penkerių metų „Toyota Avensis“ ar „VW Passat“, septynerių metų „Audi A6“ ar aštuonerių metų penktos serijos BMW automobilį. „Padidėjus sumai, už kurią vidutines pajamas gaunantis šalies gyventojas galėtų nusipirkti automobilį, bet taip pat padidėjus ir perkamų automobilių kainoms, brangiausio įperkamo automobilio amžius beveik nepasikeitė“, - sako J. Varanauskienė. Dėl rinkos ypatumų šiemet apskaičiuojant automobilių įperkamumo rodiklį pasirinktos ir kiek didesnės palūkanos - 5 procentų. Noriau perka iš savų lėšų Nors galimybės ir padidėjo, bendri rinkos duomenys rodo, kad gyventojai vis tiek perka senesnius ir pigesnius automobilius negu galėtų. Tik kas trečias nuperkamas automobilis yra jaunesnis negu dešimties metų, o vidutinė perkamo automobilio kaina (3,7 tūkst. eurų) yra maždaug du su puse karto mažesnė už tą, kurią galėtų už automobilį mokėti vidutinį darbo užmokestį gaunantis asmuo, sudaręs automobilio lizingo sutartį standartinėmis sąlygomis. „Mūsų šalyje kol kas dažniausiai automobiliai perkami iš nuosavų, sutaupytų lėšų. Todėl dažniau įsigyjami senesni ir pigesni automobiliai, negu leidžia galimybės. Kita vertus, pastebime, kad kasmet populiarėja automobilių lizingo paslauga“, - sako Saulius Mickus, SEB banko Lizingo departamento direktorius. Ypač daugėja lizingu įsigyjamų naudotų automobilių. Naujausiais Lietuvos bankų asociacijos duomenimis, nuo 2015 metų antro ketvirčio iki 2016 metų pirmo ketvirčio, palyginti su atitinkamu ankstesnių metų laikotarpiu, naudotų automobilių lizingo sutarčių skaičius rinkoje padidėjo 14 proc. (nuo 3,2 tūkst. iki 3,7 tūkst.). „Augant pajamoms, didėja ir gyventojų reikalavimai: vis labiau vertinamas patikimumas, saugumas, ekologiškumas. Todėl gyventojai ryžtasi daugiau mokėti už automobilį ir mažiau baiminasi jį įsigyti skolon. SEB banko duomenimis, šių metų pirmą pusmetį, palyginti su analogišku pernai metų laikotarpiu, lizingu įsigytų naujų automobilių skaičius padidėjo 30 proc., naudotų - 58 procentais“, - sako jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų