Didžioji dalis – 56,7 tūkst. – buvo Lietuvoje registruotų automobilių, 39,6 tūkst. – naujai į šalį įvežtų transporto priemonių sandorių.
Sunkmečio pradžioje, 2009 m. antrąjį ketvirtį, tokių sandorių buvo sudaryta viso labo 74,3 tūkst., 2010-aisiais – 80,5 tūkst., 2011 m. – 87,5 tūkst. ir 2012 m. – 97,3 tūkst. sandorių.
Skelbimų portalo autoplius.lt plėtros vadovas, lengvųjų automobilių rinkos ekspertas Viktoras Daukšas pasakojo, kad šiais metais Lietuvoje trūksta 1–5 metų amžiaus automobilių.
„Būtent tokių automobilių įvežama į Lietuvą mažiau. Tačiau tokią situaciją kompensuoja 6–10 metų automobiliai. Kita vertus, dėl šios priežasties natūraliai išaugo senesnių automobilių kaina. Europoje kokių nors didesnių prošvaisčių nesimato. Naujų automobilių skaičius ateityje tikrai neturėtų augti“, – pasakojo V. Daukšas.
Per metus sumažėjo į Lietuvą įvežamų 1–5 metų senumo automobilių. Iš viso tokie automobiliai sudarė 9,7 proc.
6–10 metų automobiliai sudarė 36,5 proc. Tokių transporto priemonių kaina kilo, nes naujų ar naujesnių automobilių pasiūla buvo mažesnė. Ir toliau populiariausi į Lietuvą įvežami automobiliai buvo 11–15 metų senumo. Jie sudarė apie 42 proc. visų įvežamų automobilių.
Taip pat reikėtų nepamiršti, kad Lietuvą pasiekia ir 16–20 metų amžiaus transporto priemonės. Jos sudarė 10,5 proc. visų įvežamų automobilių.
V. Daukšas pabrėžė, kad tokie, nors ir senesni automobiliai, Lietuvą pasiekdavo gana geros būklės: „Tokios transporto priemonės tikrai nebuvo įvežamos detalėms, kaip būtų galima pagalvoti.“
Ekspertas pridūrė, kad Lietuvoje vienam naujam automobiliui tenka 10,7 naudotų transportų priemonių. Pagal šį rodikliai lietuvius stipriai lenkia estai, kur 1 naujam automobiliui tenka viso labo 1,7 naudotos transporto priemonės.