Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas šiandien Prahoje Kinijos–Centrinės ir Rytų Europos šalių investicijų forumo dalyviams pristatė Lietuvos siūlymą sujungti Rytų Europos ir Azijos geležinkelius ir siekti, kad Lietuva būtų bendro Eurazijos geležinkelių logistikos tinklo – Naujojo šilko kelio – dalis.
„Lietuvai labai svarbi transeuropinio transporto tinklų plėtra. Tai galime įgyvendinti tokiais regioninio bendradarbiavimo projektais kaip Naujasis šilko kelias, skatindami infrastruktūros finansavimą ir šalindami sausumos transporto kliūtis, iškylančias kertant Europos ir Azijos valstybių sienas“, – sakė viceministras A. Šliupas.
Kinijos vicepremjero Gaoli Zhang teigimu, Naujasis šilko kelias yra vienas iš naujo Kinijos ekonomikos etapo pamatų, kuris bus esminis akcentas užtikrinant ekonominį bendradarbiavimą su Europos šalimis.
Šio projekto tikslas – sujungti tarptautines krovininių traukinių linijas, sukuriant sąlygas sklandžiam krovinių tranzitui, į krovinių vežimo geležinkeliais paslaugas integruojant automobilių kelių, vandens ir oro transporto paslaugas, palengvinant sienos kontrolės procedūras.
A. Šliupo teigimu, Kinija įsitvirtina kaip itin svarus žaidėjas tarptautinėje globalioje sistemoje, tuo tarpu Centrinės ir Rytų Europos šalys vis labiau veikia kaip Europos augimo variklis, todėl bendrų pajėgumų panaudojimas plėtojant Europos–Azijos geležinkelių tinklus leis planus apie Eurazijos geležinkelių logistikos tinklą paversti realybe per kuo trumpesnį laiką.