Pasaulio banko duomenys rodo, kad pagal savarankiškai dirbančių moterų rodiklį Lietuva užima vos 17 vietą tarp visų Europos Sąjungos šalių. Tik 9 proc. lietuvių yra darbdavės ar užsiima individualia veikla. Dar mažesnis moterų verslumo rodiklis yra Bulgarijoje, Suomijoje, toks pat – Latvijoje. Specialistų teigimu, neišnaudodamos moterų verslumo potencialo valstybės patiria didelių nuostolių.
VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Nocius tikisi, kad nemokami verslumo seminarai padės keisti visuomenėje vyraujantį požiūrį apie moterų verslą ir taps gera paskata beieškančioms savo kelio.
„Šiais renginiais siekiame motyvuoti ambicingas moteris ir paskatinti įkūnyti savo idėjas versle. Seminaruose bus galima ne tik pasisemti įkvėpimo iš jau rezultatais galinčių pasidalinti verslininkių, bet ir išbandyti savo jėgas praktiniuose užsiėmimuose, įsivertinti turimas žinias, verslo aplinkos suvokimą bei, žinoma, gauti naujų žinių ir įgūdžių“, − teigė M. Nocius.
Net ir įkūrusių verslus Rytų Europos moterų firmos yra mažesnės ir lėčiau auga nei jų kolegų vyrų. Šis atotrūkis dažnai atsiranda dėl to, kad moterys pasirenka mažiau pelningas sritis verslui plėtoti. Be to, moterys labiau nei vyrai linkusios dirbti pusę ar dalį darbo dienos. Tai iš dalies paaiškina, kodėl moterų verslas paprastai yra mažesnės apimties.
Pastebimas ir pasiskirstymas pagal sektorius. Moterys dažniau imasi veiklos socialinėse, švietimo srityse, o sparčiai augančiuose sektoriuose, tokiuose kaip mažmeninė prekyba, mokslas dominuoja vyrai. Moterys, kurioms priklauso su mokslu ar technologijomis susijęs verslas, ES sudaro tik nuo 5 iki 15 proc.
Be to, dažniau moterys verslus kuria didmiesčiuose. VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamais seminarais norima paskatinti moterų ryžtą imtis veiklos mažesniuose šalies miestuose.
Seminarus sudarys trys dalys: pirmoji bus skirta teorinėms ir praktinėms žinioms apie verslo steigimą, antroji apims informaciją finansus. Trečiojoje dalyje bus aptarti verslo viešinimo niuansai, pavyzdžiui, atskleista, kokia komunikacija tinka skirtingų sričių verslams, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, užtikrinti potencialių klientų.