Siekiamos užtikrinti efektyvų ir ekonomišką oro erdvės panaudojimą Lietuva ir Lenkija rengiasi kartu kurti Baltijos funkcinį oro erdvės bloką.
Po susitikimo su Europos Komisijos (EK) funkcinių oro erdvės blokų sistemos koordinatoriumi Georgu Jažembovskiu (Georg Jarzembowski) susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pranešė, kad jau parengtas Lietuvos ir Lenkijos tarpvalstybinės sutarties dėl Baltijos funkcinio oro erdvės bloko kūrimo projektas, o sutartį ketinama pasirašyti iki šių metų pabaigos.
Pasak Susisiekimo ministerijos, pernai atliktos galimybių studijos duomenimis, bendras valstybių funkcinis oro erdvės blokas padėtų efektyviau valdyti skrydžius, taupyti oro navigacijai skiriamas lėšas, taip pat optimaliau nustatyti skrydžių maršrutus, mažinti aviacinių degalų sunaudojimą bei anglies dvideginio išmetimą.
Tikimasi, kad ateityje, be Lietuvos ir Lenkijos, šiame funkciniame oro erdvės bloke galės dalyvauti ir kitos Baltijos jūros regiono šalys bei Ukraina, Baltarusija, Rusijos Kaliningrado sritis. Ekspertų vertinimu, papildomų šalių įtraukimas leistų efektyviau vykdyti aviacinę veiklą ir duotų dar didesnį ekonominį efektą.
Europos valstybių funkciniai oro erdvės blokai kuriami įgyvendinant Bendro Europos dangaus iniciatyvą, kurios tikslas - padidinti oro eismo efektyvumą Europoje, pasiekti optimalų oro erdvės pralaidumą ir kiek įmanoma sumažinti skrydžių vėlavimus. Siekiant šių tikslų iki 2012 m. gruodžio 4 d. visos ES valstybės privalo dalyvauti bent viename funkciniame oro erdvės bloke su kita Europos šalimi.
Bendro Europos dangaus koncepcija sukurta atsižvelgiant į vis didėjantį oro transporto eismo intensyvumą, dėl kurio ėmė strigti Europos oro eismo paslaugų teikimo sistema ir pradėjo daugėti vėluojančių skrydžių. Šiuo projektu siekiama sukurti vienodus skrydžių valdymo standartus bei procedūras, kas leistų efektyviau valdyti susisiekimą oru.