Ne vienas pirkėjas nusistebėjo, kai Vilniuje esančiose „Lidl“ parduotuvėse susimokėję už prekes savitarnos parduotuvėje negalėjo iš jos išeiti kaip tai darydavo anksčiau.
Kelią tokiems pirkėjams užtvėrė stikliniai varteliai. Jie atsidaro tik tuo atveju, jeigu prie jų įrengtas skaneris nuskaito savitarnos kasos kvitą.
Apie apsaugą nuo vagių nekalba
„Aš praktiškai niekada neimu kasos kvitų. Nebent perku ką nors kitam žmogui arba netyčia kyla įtarimų, kad galbūt permokėjau ar mokėtina suma b uvo per didelė. O, pavyzdžiui, „Rimi“ savitarnos kasose visada spaudžiu ekrane, kad kasos kvito nereikia.
Įdomu, kodėl „Lidl“ nusprendė įrengti tokius vartelius. Kažkodėl nesitiki, kad to imtasi tik dėl vagysčių. Jeigu taip būtų dėl jų, matyt, ir kiti prekybos tinklai imtųsi panašių priemonių prieš ilgapirščius“, – laiške portalui tv3.lt rašė vilnietė Ieva.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tikino, kad automatiniai varteliai prie savitarnos kasų išėjimų prekybos sektoriuje nėra naujiena.
„Šie varteliai padeda užtikrinti sklandų apsipirkimą, nes juos atidaryti galima tik skenuojant pirkimo kvitą – tai reiškia, kad pirkimo procesas turi būti pilnai užbaigtas. Savitarnos kasas mūsų parduotuvėse pradėjome diegti nuo 2020 m. pabaigos ir šiuo metu jas turime jau visose „Lid“ parduotuvėse, o varteliai prie šių kasų buvo pradėti diegti visai neseniai“, – komentavo prekybos tinko atstovė.
Šiuo metu jie sumontuoti 6 „Lidl“ parduotuvėse skirtinguose Lietuvos miestuose. Vien Vilniuje varteliai įrengti keturiose skirtingose parduotuvėse.
„Tokie varteliai veikia ir kitose „Lidl“ šalyse, o vartelių veikimo principas yra paprastas – išeidamas pirkėjas turi nuskenuoti apsipirkimo kvitą.
Apie tai, kad pirkėjui būtina pasiimti apsipirkimo kvitą, informuojame savitarnos kasoje apsipirkimo metu – garso įrašas pirkėjui primena, jog po apsipirkimo reikia pasiimti pirkimo kvitą ir jį nuskenuoti išeinant“, – aiškino L. Skersytė.
Vis dėlto pašnekovė tiesiai neatsakė dėl kokios priežasties ar kokiu tikslu imtasi tokių ribojimų.
Kodėl nėra pirkinių krepšelių
Be kita ko, „Lidl“ skiriasi nuo kitų didžiųjų prekybos tinklų ir tuo, kad daugumoje jų parduotuvių nėra įprastinių plastmasinių pirkėjų krepšelių.
Norėdami susikrauti prekes, pirkėjai turi pasiimti arba vežimėlį, arba jas nešti rankose arba ieškoti kokios nors popierinės dėžės prekėms susidėti.
Visų prekybininkų tikslas yra parduoti kuo daugiau prekių. Rinkodaros specialistai yra pastebėję, kad siekdami šio tikslo prekybininkai ilgainiui vis didina vežimėlių ir krepšelių dydį.
Tačiau „Lidl“ tiesiai neatsakė, kodėl daugumoje jų tinklo parduotuvių krepšelių nėra, ar tai nesusiję su siekiu pirkėjus priversti nesąmoningai nusipirkti daugiau prekių.
„Visos tinklo parduotuvės yra taip suprojektuotos ir išplanuotos, kad apsipirkti patogiausia yra būtent naudojantis vežimėliu. Jos pasižymi plačiomis erdvės tarp prekių eilių bei prie kasos, kad apsipirkimui su vežimėliu nekiltų jokių kliūčių, būtų patogu atsiskaityti kasoje“, – tikino L. Skersytė.
Pasak jos, apsipirkti vežimėliu yra itin patogu pirkėjams, kurie atvyksta automobiliu ir vežimėlį pirkiniams gali pasiimti, o apsipirkę palikti prie parduotuvės įrengtoje erdvėje.
„Visi vežimėliai yra laikomi po stogeliu prie parduotuvės, tad jais naudotis patogu ir į parduotuvę atėjus pėsčiomis. Tiesa, keliose „Lidl“ parduotuvėse, kuriose didžiausias pirkėjų srautas atvyksta pėsčiomis, pavyzdžiui Vilniuje, Gedimino pr. 9 esančioje parduotuvėje, esame įdiegę ir krepšelius pirkiniams“, – informavo tinklo atstovė.
Anot jos, pirkėjams stengiamasi pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį.
„Tad esame pastebėję, kad pirkėjai „Lidl“ parduotuvėse yra linkę įsigyti produktus didesnėmis pakuotėmis, o tokiu atveju apsipirkimams naudoja vežimėlį“, – komentavo L. Skersytė.
Kodel, kaip GYVULIAI, tturime sTUMDYTIS VEZIMAIS ???
LIDL, gal paaiskins?. Kodel kitose LIDL yra krepseliai?.
LIDL, primena TVARTA!