Šis pilotinis projektas turėtų ženkliai sumažinti žiemos priežiūros kaštus ir pagerinti vairavimo sąlygas sudėtingomis oro sąlygomis.
„Naujas sprendimas leis apriboti žiemos kelių priežiūros išlaidas, o vairuotojams, net ir esant sudėtingoms oro sąlygoms, užtikrins patogią ir saugią kelionę šildomu keliu, be būtinybės įjungti šildymą transporto priemonės viduje,“ – teigiama GDDKiA pranešime.
Vairuotojai patys spręs, kur bus įgyvendintas projektas
GDDKiA akcentuoja, kad apie konkrečius autostradų ruožus, kuriuose bus įrengta šildoma danga, spręs patys vairuotojai, kurie galės sudalyvauti specialioje apklausoje. Tokiu būdu gyventojai tiesiogiai prisidės prie nacionalinio kelių modernizavimo proceso.
„Apie tai, kurie ruožai bus įtraukti į pilotinį projektą, nuspręs vairuotojai, dalyvaudami specialioje apklausoje“, – nurodo GDDKiA.
Šiluma – iš atsinaujinančių energijos šaltinių
Skirtingai nei tradiciniai kelių šildymo sprendimai, Lenkijos modelis bus visiškai draugiškas aplinkai – energija bus tiekiama iš atsinaujinančių šaltinių: saulės, vėjo ir geoterminio šildymo.
„Sistemos šildymui bus naudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai – išilgai pasirinktų ruožų bus įrengti saulės baterijų laukai ir specialios vėjo turbinos, o šiluma taip pat bus paimama iš grunto naudojant šilumos siurblius,“ – rašoma pranešime.
Tokia sistema, anot GDDKiA, padės užtikrinti efektyvų ir tvarų sistemos veikimą ištisus metus, nepriklausomai nuo oro sąlygų. Tai – svarbus žingsnis link ekologiškesnės ir modernesnės transporto infrastruktūros visoje šalyje.
Daugiau informacijos – artimiausiomis dienomis
Artimiausiu metu GDDKiA žada pristatyti išsamią informaciją apie tai, kaip vyks apklausa, kokie ruožai svarstomi kaip pirmieji pilotinio projekto taškai bei kokie darbai ir terminai laukia artimiausiais metais.
Tuo metu kelininkai ir energetikos ekspertai ruošiasi pirmiesiems infrastruktūriniams sprendimams. Jei šildoma kelio danga pasiteisins, ateityje sistema bus plečiama ir kitose greitkelių atkarpose visoje Lenkijoje.