Daugybės keleivių, sekmadienio popietę skridusių į Kopenhagą, lagaminai liko Tarptautiniame Palangos oro uoste, rašo "Klaipėda".
Skandinavijos oro linijų bendrovės SAS atstovai aiškina, jog krovėjai bagažo nepamiršo. Teigiama, jog paėmus visus keleivių lagaminus būtų viršytas bendras leistinas lėktuvo svoris.
Tokie aiškinimai skamba miglotai. Nė vienas iš skridusiųjų neturėjo su savimi bagažo, už kurį būtų tekę papildomai mokėti, nebūta ir kitų krovinių.
Sekmadienį 15.40 val. bendrovės SAS lėktuvu į Kopenhagą išskrido 69 keleiviai. Palangos uosto direktoriaus Leono Kvietkausko teigimu, 72 vietų orlaivis buvo perkrautas.
Oro uoste liko 25 keliautojų lagaminai.
„Pirmoje vietoje yra ne bagažas, o skrydžių saugumas. Į tai atsižvelgiant ir buvo priimtas sprendimas palikti lagaminus“, - aiškino L.Kvietkauskas.
Bendrovės SAS antžeminių paslaugų padalinio vadovas Baltijos regionui Tadas Smaliukas sakė, jog bendras leistinas į Kopenhagą skridusio lėktuvo „De Havilland Dash-8-Q-400“ pakilimo svoris - 28 tonos 998 kilogramai.
Anot T.Smaliuko, jo viršyti negalima, todėl ir teko Palangoje palikti dalį keleivių lagaminų.
Jei keleivio registruotas bagažas, kuris keliauja į specialų orlaivio skyrių, sveria iki 20 kilogramų, už jį mokėti nereikia.
T.Smaliukas patvirtino, jog nė vienas iš sekmadienio popietę į Kopenhagą skridusių keleivių neturėjo lagamino, kuris būtų viršijęs šį 20 kilogramų „limitą“.
Paklaustas, ar incidento priežastis galėjo būti didelis orlaivio kuro kiekis, SAS darbuotojas tai neigė.
„Lėktuvo svoris priklauso ir nuo degalų, ir nuo keleivių bei jų bagažo. Į visus faktorius reikia atsižvelgti“, - aiškino T.Smaliukas.
Jo teigimu, Palangoje lėktuvui kuro atsargų papildyti neteko, orlaivyje be keleivių bagažo nebuvo jokių kitų krovinių ar pašto siuntų.
Bendrovės SAS antžeminių paslaugų padalinio vadovas Baltijos regionui kategoriškai neigė, jog lagaminai galėjo būti paprasčiausiai pamiršti.
Bagažą į lėktuvus Palangoje krauna bendrovė „Orlaivių aptarnavimo agentūra“.
Be savo lagaminų likusiems keleiviams nuo įvairiausių spėlionių ir nerimo svaigo galva.
Pirmadienio rytą jie savo bagažo dar neturėjo, nors lėktuvas 7 val. į Kopenhagą iš Palangos ir išskrido. Anot oro uosto direktoriaus L.Kvietkausko, šis orlaivis taip pat buvo perkrautas. Likusių 25 lagaminų vėl nebuvo galimybės išsiųsti.
SAS antžeminių paslaugų padalinio vadovas Baltijos regionui T.Smaliukas vylėsi, jog visi keleiviai savo daiktus pagaliau atgaus pirmadienio vakarą.
Nepatogumų patyrę žmonės gali tikėtis kompensacijos.
„Jei keleiviui tokiu atveju tenka įsigyti būtinų daiktų, bendrovė sumoka iki 100 JAV dolerių šioms išlaidoms padengti“, - tikino SAS darbuotojas.
Į Daniją 3 mėnesiams ir 10 dienų dirbti išskridę bendrovės „Baltijos laivų statykla“ darbuotojai pasiryžę gauti kompensacijas. Suvirintojas Ričardas Bartkevičius sakė, jog oro uoste Danijoje jau pateikė visus reikiamus dokumentus ir pirkinių čekius.
„Atvykome vienuolika žmonių. Bagažą kartu atsivežė tik šeši iš mūsų. Aš gavau vieną iš dviejų lagaminų. Buvome įsidėję šiek tiek maisto. Dabar neaišku, kada daiktus atgausime. Maistas tikriausiai suges. Rytoj jau turime pradėti dirbti čia. Kai kurie kolegos net neturi kuo tinkamai apsirengti“, - pirmadienio rytą aiškino R.Bartkevičius.
Vyras tvirtino daug keliavęs, bet nieko panašaus jam iki šiol neteko patirti.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas sakė, kad tarnyba tokių skundų netiria.
Anot jo, keleiviai privalo kreiptis raštu į skrydžių bendrovę ir reikalauti kompensacijos.
R.Kontrimo teigimu, žmonės ne visada susipažįsta su kelionės taisyklėmis, neįsigilina į sutarties sąlygas.
Tarnyba paskutinį skundą dėl skrydžių iš Palangos oro uosto gavo prieš kelias savaites. Klaipėdietė skundėsi, kad oro uoste pateikiama klaidinga informacija. Švieslentėje nurodytas skrydžio laikas nesutapo su biliete nurodytu. Keleivė prarado daugiau kaip 600 litų.
Oficialiame oro uosto vadovybės atsakyme teigiama, kad už tvarkaraščius atsakinga skrydžius vykdanti bendrovė, tačiau informaciją švieslentėje pakeitė teisinga.