Be Lean produkto galima apsieiti. Be išskirtinumo pelno iš marketingo kampanijos sunku gauti. Galima siekti efekto ir be išskirtinumo. Tačiau tai kainuos brangiau.
Sukurti patrauklų išskirtinumą nėra lengva. Bet jį galima sukurt bet kam – net tokiam produktui kaip pienas. Pažiūrėkite į savo įmonę klientų akimis. Jei atradote iškirtinumą, kuris reikalauja produkto patobulinimo – pirmyn. Kažkurį laiką būsite unikalūs. Kurdami išskirtinumą nepakliūkite į spąstus:
- neunikalus išskirtinumas. Pavyzdys - „Neptūno” tituliniame esanti nuotrauka. Kad vandenį gerti sveika, turbūt daugeliui aišku. Neaišku tik, kodėl „Neptūną”? (na, bet tai vistiek geriau nei konkurentų TV reklama, skelbianti, kad „Žalia giria” - laimingam gyvenimui”).
- nepamatuotas išskirtinumas: „Mes geriausi”, „kokybiškausi”, „Geriausias kainos ir kokybės santykis”, „Mes ne trintukai” ir pan. Prie tokių teiginių reikia faktų. Atsimenu lipduką ant „Cramo” automobilių: „Mes išrinkti geriausia metų nuomos įmone”. Faktas.
- papildomos savybės, t.y. ne tai, dėl ko iš tikrųjų perkama prekė. Pavyzdys: „Tic tac” - tik dvi kalorijos”. Juk „Tic tac” perkamas ne tada, kai norima sulieknėti. Be to, „Smint”, greičiausiai, taip pat nėra kalorijų bomba.
Išskirtinumas turi būti unikalus ir „kabinantis” reikiamą auditoriją. Jis turi sukelti norą pirkti. Išskirtinumo reikia ne tik reklamai. Jo reikia pardavėjams. Kad turėtų ką pasakyti paskambinę klientui.
P.S. Klausimas „Netūnui” - ar čia toks užmanymas, kad nuotraukoje fokusas į beržą, o ne į mergaitę?