JAV konsultacinė įmonė „Landor Associates“ pateikė labiausiai šiemet iškilusių prekinių ženklų sąrašą. Įmonės vyriausiojo marketingo pareigūno Hayeso Rotho teigimu, kompanijos pateko į šį sąrašą, nes sugebėjo nuosekliai pateikti savo prekinius ženklus vartotojams.
Apžvelkime 10 prekės ženklų, kurie paliko didžiausią žymę JAV vartotojų pasąmonėje.
1. „Clif Bar“
„Jiems pavyko pradėti nuo mažų dalykų ir galiausiai įtvirtinti savo prekės ženklą nacionaliniu lygiu, kurį dabar galima visose parduotuvėse“, - kalbėjo H. Rothas.
Pirmasis „Clif Bar“ energetinis batonėlis parduotuvių lentynose pasirodė prieš 18 metų. 1996 metais „Clif Bar“ įsiskverbė ir į tarptautinę rinką pradėdama savo pardavimus Kanadoje. Tačiau tik 2007 metais įmonė pradėjo savo veiklą visame pasaulyje su pirmaisiais pristatymais į Didžiąją Britaniją.
Nuo to laiko įmonė pristatė dar 5 naujus savo produktus, persikėlė į didesnę būstinę, pradėjo rengti savanorių programas, aukojo Krūties vėžio fondui bei perdavė 20 proc. akcijų savo darbuotojams.
Anksčiau „Clif Bar“ produktus buvo galima atrasti tik organinių prekių turgeliuose bei lauko parduotuvėse, o dabar įmonės pardavimai siekia 235 mln. JAV dolerių.
2. „Facebook“
Prieš tris metus „Facebook“ pajamos siekė 52 mln. JAV dolerių, o aktyvių vartotojų skaičius siekė vos 100 mln. ir konkuravo su „MySpace“. Nuo tada „Microsoft“ įsigijo 240 mln. kompanijos akcijų, vartotojų skaičius šoktelėjo iki 600 mln., o kompanijos vertė šiemet siekė 1,1 mlrd. JAV dolerių.
„Facebook“ nuo 2008 metų yra didžiausias socialinis tinklapis ir yra 4 pagal populiarumą interneto puslapis pasaulyje, kurį vien tik JAV aplanko 148 mln. vartotojų kiekvieną mėnesį. Tai yra beveik dukart daugiau nei „New York Times“, ESPN ir „Twitter“ kartu sudėjus.
3. „BlackBerry“
„ComScore“ tyrimų kompanijos duomenimis „BlacBerry“ vis dar sudaro 37,6 proc. JAV išmaniųjų telefonų rinkos, kai tuo tarpu „Apple“ apima 24,2 proc. Vis dėlto, kita technologijų tyrimų kompanija „Gartner“ teigia, kad pasauliniu lygiu ji vis dar atsilieka nuo „Nokia“.
„Gartner“ taip pat prognozuoja, kad iki 2014 „Android“ telefonai, o ne „BlacBerry“ konkuruos rinkoje su „Nokia“. H. Rothas mano, kad „BlackBerry“ vis dar išlieka svarbus bei išsiskiriantis, o ateityje jo svarbą dar labiau išaugs, kuomet bus pristatytas „BlackBerry Playbook“.
4. LG
Praėjo 15 metų nuo tada, kai LG dar vadindavo „Lucky Goldstar“. Pietų Korėjos elektronikos gigantai sulaukė tris kartus išaugusių kompanijos akcijų per paskutinius tris metus. Pasiekimai skystųjų kristalų televizorių technologijoje leido LG įsitvirtinti JAV rinkoje.
kompanijos „Sony“ akcijos nuo 2007 metų nukrito beveik dvigubai. „Kol kas LG išnaudoja savo galimybe“, - pasakojo H. Rothas. „Kodėl „Sony“ akcijos krenta, o LG išaugo ir tapo pagrindiniu prekės ženklu? Dėl to, kad jie žino savo klientus ir kuria tokią produkciją, kokios nori žmonės.“5. „Nintendo“
„Nintendo“ prekės ženklo iškilimas yra sietinas tik su vienu žodžiu – „Wii“. Taigi, kompanija tapo gerai žinoma dėl keistos, mažytės žaidimų konsolės, su kurios pagalba suaugusieji gali žaisti virtualų boulingą, moterys sudaro 40 proc. žaidimų rinkos, o „Xbox“ ir „PlayStation 3“ pakeitė savo planus taip, kad artėjant atostogų sezonui pasiūlys į judesius reaguojančius valdymo įrenginius, kuriuos „Nintendo“ jau gamina beveik 4 metus.
Šiuo metu yra parduota jau 74 mln. „Wii“ žaidimo konsolių bei 65 mln. „Wii“ valdiklių, kas pavertė įprastus žaidimus aktyvesniais. Iki šiol „Wii“ kiekvieną mėnesį pirmavo pagal žaidimų konsolių pardavimus.
6. „Google“
2006 metais „Google“ įsigijo „YouTube“ už 1,65 mlrd. JAV dolerių ir tai privedė prie daugiau nei 200 mln. JAV vartotojų apsilankymų kiekvieną mėnesį. Tai pakeitė žmonių žiūrėjimo į pasaulį, reklamavimo bei rašymo būdą.
Net ir vykdydama savo veiklą daugiau nei 12 metų, „Google“ sugeba pateikti naujų atradimų. „Mes tiesiog priimame tai kaip plintantį prekės ženklą, kurį sutinkame internete, tačiau jis egzistavo ir prieš 15 metų“, - pasakojo H. Rothas. „Praėjo 20-30 metų, kol „McDonald's“ pavyko tapti pasauline kompanija, „Starbucks“ tai pasiekė per 10 metų.“
7. „Apple“
2006 metais pagrindinės „Apple“ prekės buvo „iMac“, „MacBook“ bei „iPod“ ir nuo to laiko mažai kas pasikeitė. 2007 metais pristačius mažą žaisliuką „iPod“ jų buvo parduota daugiau nei 60 mln. Tik šiemet pristatytas „iPad“ jau pasiekė beveik 8 mln. pardavimų.
Kompanijai taip pat pavyko sustiprinti „iTunes“ video pasiūlą, „iBook“ pardavimus ir „App Store“, kuriame yra daugiau nei 300 tūkst. programinės įrangos ir buvo užfiksuota 7 mlrd. siuntimųsi.
2006 metais įsigijus „Apple“ akcijų už 55 JAV dolerius, šiandien būtų galima gauti šešis kartus didesnį pelną.
8. „iPod“
Taip, tai yra ta pati kompanija, tačiau skirtingi prekės ženklai. Nuo 2006 metų „iPod“ pardavimai išaugo nuo kiek mažiau nei 40 mln. iki 2008 metais užregistruoto daugiau nei 50 mln. pardavimų.
Jei „iPod“ yra pranašaujamas išnykimas, tuomet jis artėja labai lėtai. Praėjusį ketvirtį „iPod“ pardavimas siekė 9 mln. ir tai yra tik 11 proc. mažiau nei per praėjusių metų tą patį laikotarpį.
„Apple“ ir „iPod“ yra visų vartotojų prekių sąrašo pirmosiose vietose“, - teigė H. Rothas. „Įdomiausia yra tai, kad šie prekės ženklai vis dar auga lyginant su jų populiarumu prieš tris metus, ir tai nėra įprasta tokio kalibro prekės ženklams.“
9. „Kraft Foods“
Per paskutinius trejetą metų „Kraft Foods“ išpardavė savo dribsnių sektorių ir pardavė 8 proc. savo akcijų „Berkshire Hathaway“. Vis dėlto, vartotojui tai visai nerūpi. „Kraft“ kiek pagerino kai kurių savo užkandžių pasiūlą, pridėjo naujų produktų bei atnaujino savo makaronų su sūriu patiekalą.
Kompanija nusipelno daugiau nuopelnų už tai, kad jai pavyko padidinti savo akcijų vertę beveik tris kartu po to, kai praėjusiais metais buvo pasiekta žemiausia riba, kiek daugiau nei 13 JAV dolerių.
10. „Disney“
Visos bendrovės, filmai, gamybos apimtys, teminiai parkai investuotojams yra gerai, tačiau kas labiausiai patraukia vartotojų dėmesį? „Pixar“ ir „Marvel“, kurias „Disney“ įsigijo atitinkamai 2006 ir praėjusiais metais.
Pradedant filmo „Ratai“ (angl. „Cars“) išleidimu 2006 metais ir vėliau sekę filmai „La Troškinys“ (angl. „Ratatouille“), „Šiukšlių princo istorija“ (angl. „Wall-E“), „Aukštyn“ (angl. „Up“) bei „Žaislų istorija 3“ (angl. „Toy Story 3“) „Pixar“ filmai „Disney“ kompanijai atnešė 1,1 mlrd. pelną. 622 mln. JAV dolerių, kuriuos kompanija gavo iš „Marvel“ kino studijos sukurto filmo „Geležinis žmogus 2“, tikriausiai verčia Peliuką Mikį kikenti dar labiau.