Jei manote, kad juodas megztinis aukštu kaklu ir į uodegą surišti plaukai yra kūrybiškumas – pagalvokite dar kartą, rašo „CNNmoney.com“.
Bendradarbiaudami su įvairiausių kompanijų direktoriais ir klientų aptarnavimo specialistais, Marla M. Capozzi, Renee Dye, Amy Howe bei „McKinsey ir Co“ surado neįprastų būdų padėsiančių jums atrasti naujų kūrybinių idėjų.
Svarbiausia - sutelkti dėmesį į suvokimą. Neurologai tikina, kad mūsų smegenys yra išvystytos taip, kad priimtų „suvokimo nuorodas“ ir tokiu būdu taupytų jūsų energiją. Kitaip tariant, asmeniniai patyrimai „įspraudžiami“ į nuvalkiotus modelius. Bet kai mūsų smegenys susiduria su nauja informacija, jos priverstos iš naujo suskirstyti šias naujas patirtis ir peržengti senus modelius.
Mūsų kūrybingumas gali remtis keturiais pagrindiniais praktiniais metodais:
1. Įsitraukite patys
Nereikėtų pervertinti galimybės keisti žmonių mintis apie tai, kas yra įmanoma, o kas ne. Žmogaus protas yra stebėtinai miklus ir jis gali pakeisti net ir giliai įsišaknijusį požiūrį apie pasaulį ar tam tikrą nuomonę.
Akademiniai tyrimai atskleidžia, kad daugelis žmonių (ypatingai gerai išsilavinusių), turintys pastovią ir tvirtą nuomonę apie tam tikrus dalykus yra sunkiai perkalbami, net tada, kai apie tą reiškinį ar dalyką pateikiami neigiami faktai. Tačiau tik iki to laiko, kol susiduria su tuo asmeniškai.
Pavyzdys: gyvūnų sveikatos farmacijos klientas nori plėsti savo veiklą Kinijoje. Taigi, mes nuvykome su juo į Kiniją, aplankėme pieno ūkių perdirbimo įmones bei mažmeninės prekybos parduotuves. Šio vizito metu klientas pamatė realius sunkumus, skirtingumus ir sudėtingumą Kinijos pramonėje. To niekada nebūtų galėjęs atvaizduoti „PowerPoint“ programos skaidrėse.
Prieš susidarant tvirtą nuomonę apie kokį nors dalyką ar reiškinį, svarbu jį ištirti, juo domėtis, palyginti su kitais, bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis įmonėmis, - kitaip tariant patirti tai asmeniškai.
2. Nugalėkite stereotipus
Kitas būdas „perkratyti“ savo smegenis – ištirti giliai įsišaknijusius kompanijų griežtus principus ir taisykles. Visos organizacijos jas turi. Nustatydami ir įvertindami šiuos įsitikinimus, galite išmokti priimti naujas idėjas.
Pavyzdžiui, technologijų kompanija „Geek Squad“ nutarė sulaužyti visuomenėje įsišaknijusią nuostatą, kad vartotojai nesutiks papildomai mokėti už įrengimų instaliavimą jų namuose ir pasiūlė jiems tokią paslaugą. Šiandien kompanija, teikdama tokias paslaugas, kasmet uždirba 2 milijardus JAV dolerių pelno. Ir tai nėra vienintelis pavyzdys.
Labai panaši istorija nutiko ir kompanijai „Apple“. Tuomet, kai ji paskelbė atidaranti mažmeninės prekybos tinklą, kai kurie analitikai į tai žvelgė skeptiškai, nes tuo pačiu metu kompanijos „Dell“ pristatytas tiesioginio produktų pardavimo verslo modelis atrodė pranašesnis. Laikas parodė, kad „Apple“ pasirinktas modelis rinkoje prigijo labiau.
Kitą kompaniją „McCormick“, žinomą kaip prieskonių gamintoją, pokyčiams ryžtis paskatino pasikeitusi situacija rinkoje. Užklupusi recesija bendrovę privertė iš naujo įvertinti savo veiklos pasirinkimą ir pasiūlyti vartotojams sveikų bet įperkamų produktų liniją. Ilgainiui būtent šie produktai, o ne prieskoniai, tapo perkamiausiais kompanijos gaminiais.
Kad galėtumėte įvertinti savo kompanijos nuostatus, domėkitės savo klientų atsiliepimais, verslo modeliais, užduokite sau tokio pobūdžio klausimus: Kokio aptarnavimo tikisi žmonės iš kompanijos? Už ką klientai niekada nenorėtų mokėti papildomai? Tik tuomet prieikite išvadą, ką reikėtų keisti jūsų versle.
3. Naudokitės panašumais
Stebėdami ir tirdami 3 000 kūrybinių vadovų šešerių metų laikotarpiu , Jeffrey Dyer, Hal Gregersen ir Clayton Christensen atkreipė dėmesį į penkis svarbiausius inovatorių įgūdžius: siejimas, apklausa, stebėjimas, eksperimentavimas ir jungimas į visumą. Iš visų penkių pats galingiausias buvo siejimas (pavyzdžiui, buvo prašoma žmonių susieti visiškai nesusijusius klausimus, problemas ar idėjas). Klausimai gali skambėti taip:
- Kaip „Google“ galėtų padėti tvarkyti mūsų kompanijos duomenis?
- Kaip „Disney“ galėtų bendradarbiauti su mūsų vartotojais?
- Kaip „Starwood Hotels“ (HOT) galėtų sukurti mūsų klientų lojalumo programą ir kt.
Išvados buvo tokios:
- Disney galėtų laikyti savo vartotojus „svečiais“ ir priversti juos jaustis laukiamais, bet kada, kai jie skambina;
- „ Starwood“ galėtų parodyti gerą pavyzdį (pvz.: mokėti atlyginimus laiku).
4. Įveskite apribojimus
Pabandykite pasaulį įsivaizduoti taip:
- Su savo klientais galite bendrauti tik internetu;
- Jūs galite aptarnauti tik tam tikro, vieno tipo vartotojus;
- Jūs sumažinate savo produkto kainą perpus;
Kūrybiškumas nėra tik laimingųjų bruožas – jis įmanomas kiekvienam iš mūsų.