Kuro kainos kyla sparčiau, negu buvo prognozuota. Dyzelino litras nuo metų pradžios pabrango apie 70 centų. Dabar vidutinė dyzelino litro kaina - keturi litai 32 centai. Toks kainų šuoliavimas, lenkiantis kitas Europos šalis, vežėjų asociacijai „Linava“, kuriai priklauso ir šiauliškis „Busturas“, kelia įtarimų dėl piktnaudžiavimo monopoline padėtimi.
Dėl brangstančio kuro susidariusi situacija pralenkė „Busturo“ prognozes keletu mėnesių: metų pradžioje prieš tvirtinant naujas bilietų kainas buvo paskaičiuota, kad pajamų ir išlaidų pusiausvyra turėtų išsilaikyti iki rudens. Deja, riba, kai uždarbis lygus nuliui, pasiekta jau dabar. Apie miesto autobusų bilietų branginimą bijoma užsiminti, tačiau neatmetama galimybė ieškoti kitokių priemonių taupyti, deja, irgi ne itin patogių keleiviams - tai rečiau važiuojantys autobusai. Vasarą, kai baigsis mokslo metai, neliks į paskaitas važinėjančių studentų, „Busturas“ grafiką dar suretins. Bendrovės direktorius Vilius Laužikas iš anksto nuteikia keleivius, jog autobuso teks ilgiau palaukti.
Nors „Busturo“ vadovai kalba tik apie ketinimus, „S plius“ žinių tarnyba nuolat sulaukia pasipiktinusių šiauliečių skundų dėl pagal grafiką nevažiuojančių autobusų. 3-iojo numerio maršrutu, jungiančiu Gegužių ir Kuršėnkelio žiedus, daugiau nevažinėja joks kitas autobusas, o atsisakius juo važiuoti privatiems vežėjams nebeliko ir mikroautobusų. Tad keleiviai stengiasi jokiu būdu nepražiopsoti pagal grafiką važinėjančių dviejų 3-ojo numerio ir vieno 3A numerio autobusų.
Tačiau gyventojai pastebi, kad „Busturo“ vairuotojai tvarkaraščio dažnai nesilaiko. Į redakciją skambinusio keleivio kantrybės taurę perpildė veltui stotelėje pralauktos 45 minutės. Pagal grafiką per tą laiką turėjo atvažiuoti trys autobusai. Tuo metu apsisukimo žiede ilsėjosi keli vairuotojai. Keleivių vežimo bendrovė „Busturas“ tiria šį atvejį.
Pagal vairuotojų pasiaiškinimus, būta eismo įvykio, dėl kurio susidarė kamščiai. Pavėlavęs vairuotojas nusprendė praleisti važiavimo ratą.
„Busturo“ bendrovės Eksploatacijos tarnyba kontroliuoja, kaip vairuotojai laikosi tvarkaraščių, nes kartais pasitaiko, kad vairuotojas užsirašo, bet į reisą neišvažiuoja.
Vairuotojai tikrinami ir dėl neišnaudoto kuro pardavimo. Nepatvirtintais duomenimis, likusį dyzeliną „Busturo“ vairuotojai pardavinėja aikštelėje prie buvusio „Nuklono“. Bendrovės vadovai tikina dėl kontrolės sutarę ir su Ekonomine policija.
Deja, kontrolė, nors ir vyksta, yra neefektyvi, nes vairuotojams, kurių „Busturo“ bendrovei labai trūksta, bet kokia nuobauda gali tapti priežastimi išeiti iš darbo. Tad nusižengusiems tik pagrūmojama, kad taip elgtis nevalia.
Asta ŠIUKŠTERIENĖ