• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kur vilniečiai važiuoja oranžiniais?

Kitąmet – dar daugiau dviračių

Nepraėjus nė mėnesiui nuo atidarymo, miesto dviračių sistemos „Cyclo City Vilnius“ rėmėjai džiaugiasi sėkme. Vartotojų skaičius auga kasdien ir gerokai viršija lūkesčius bei kitų Europos miestų dviračių nuomos populiarumą. Jau dabar planuojama, kad dviračių nuomos sistema kitąmet apims dar didesnę dalį sostinės.

Nepraėjus nė mėnesiui nuo atidarymo, miesto dviračių sistemos „Cyclo City Vilnius“ rėmėjai džiaugiasi sėkme. Vartotojų skaičius auga kasdien ir gerokai viršija lūkesčius bei kitų Europos miestų dviračių nuomos populiarumą. Jau dabar planuojama, kad dviračių nuomos sistema kitąmet apims dar didesnę dalį sostinės.

REKLAMA

Iki rugpjūčio 1 dienos dviračių naudotojų skaičius išaugo iki 2900. Tai, pasak pagrindinio miesto dviračių sistemos rėmėjo – lauko reklamų lyderio „JCDecaux“ vadovės Žanetos Fomovos, netikėta, bet labai maloni staigmena.

„Šios sistemos sėkmė ir populiarumas yra neįtikėtini. Vidutiniškai vienas dviratis per dieną paimamas 7-8 kartus. Palyginimui, maždaug toks pat kiekis dviračių yra Gotenburge ir Liublijanoje, kur sistemos veikia jau dvejus metus, tačiau vidutiniškai vienas dviratis ten paimamas 3–4 kartus per dieną. Taigi, jie per dvejus metus nepasiekė tokio populiarumo kaip mes per 19 dienų“, – džiaugėsi Ž. Fomova.

Važiuoja ir verslininkai

Liepos pabaigoje Vilniuje per dieną dviračiai buvo paimami apie 1400 kartų. Iki šiol yra užregistruotas 101 trumpalaikis vartotojas – tai miesto svečiai iš kitų miestų ar užsienio šalių, kurie dviračio nuomai naudoja kreditinę kortelę arba perka trijų dienų bilietą. Didžioji dalis – net 2800 nuolatinių vartotojų yra sostinės gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA

„Tarp nuolatinių dviračių vartotojų – ir verslo atstovai, ir jaunimas. Dviračiais naudojasi pati įvairiausia publika, tiek kelionei į darbą, tiek grįžimui namo ar važinėjimuisi po senamiestį“, – sakė Ž. Fomova.

REKLAMA

Šiuo metu gatvėse eksploatuojami 207 dviračiai. Pasak „JCDecaux“ vadovės, labai džiugina tai, kad žmonės miesto dviračių sistema naudojasi tvarkingai ir atsakingai. „Kol kas nesusidūrėme su vandalizmo atvejais, visi tvarkingai pristato dviračius į punktus. Tai rodo, kad žmonės yra pakankamai išprusę ir moka naudotis sistema“, – sakė Ž. Fomova.

Dažniausi „CycloCity“ vartotojų maršrutai ryte – iš miesto apačios į viršų, o vakare – atvirkščiai. Visi nuomos punktai kol kas yra maždaug vienodai populiarūs ir naudojami.

REKLAMA
REKLAMA

Neradus vietos, mokėti nereikia

Nors „CycloCity“ dviračių punktuose esamų dviračių ir laisvų vietų skaičių galima pasitikrinti specialios išmaniojo telefono aplikacijos pagalba, nesusipratimų pasitaiko. Tačiau tokiu atveju, kai keli laisvų vietų ieškantys ir dviračius grąžinti norintys vartotojai suvažiuoja į vieną punktą, o laisvų vietų nebėra, mokėti už papildomą pusvalandį nereikia.

„Tereikia pridėti savo „CycloCity“ kortelę prie terminalo, pažymėti, kad laisvų vietų nėra ir tuomet gaunate papildomas 15 minučių dviratį pristatyti į kitą punktą, kuriame yra laisvų vietų. Mūsų komanda nuolat dirba ir paskirsto dviračių srautus, kad visur būtų ir dviračių, ir laisvų vietų. Tačiau pasitaiko, kad piko valandomis vietų nebėra – taip yra dėl didžiulio dviračių sistemos populiarumo“, – sakė Ž. Fomova.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, ši problema išsispręs kitąmet, kai balandžio viduryje dviračių tinklas plėsis ir atsiras 12 papildomų nuomos punktų. Tuomet dviračių skaičius turėtų išaugti iki 300. Nauji punktai numatomi Žvėryne, Konstitucijos prospekte, Šeimyniškių gatvėje.

„Nuomos punktų pasiskirstymo spindulys platės, tuomet išsispręs ir laisvų vietų trūkumo problema, nes nebus tokios didelės koncentracijos senamiestyje, žmonės galės toliau pavažiuoti“, – sakė „JCDecaux“ vadovė. Šiuo metu Vilniaus senamiestyje yra 24 miesto dviračių stotelės, veikiančios 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

REKLAMA

Oranžiniai – tik Vilniuje

Nors „CycloCity“ sistema egzistuoja 67-uose pasaulio miestuose, o Lietuvos sostinė tapo jau 68-uoju šią sistemą naudojančiu miestu, oranžinės spalvos dviračiai yra tik Vilniuje. Naujausio modelio Prancūzijoje pagaminti dviračiai Vilniui buvo ruošiami pagal specialų užsakymą. Daugumoje kitų Europos miestų, kuriuose naudojama „CycloCity“ sistema, rieda pilkos spalvos dviračiai.

REKLAMA

„Po mūsų parodyto pavyzdžio oranžinių dviračių panoro ir Helsinkio miestas, tačiau jiems buvo atsakyta, kad tokios spalvos dviračiai buvo sukurti specialiai Vilniui, todėl jie gali rinktis nebent geltoną“, – sakė Ž. Fomova.

Kaip naudotis dviračių sistema, galite sužinoti www.cyclocity.lt

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų