Kadangi mažėja pajamos iš reklamos, Ispanijos žiniasklaidos kompanijos yra priverstos atleisti darbuotojus ir mažinti biudžetus, todėl atitinkamai prastėja informacijos kokybė ir įvairovė.
Sunkiai verčiasi dauguma Pietų Europos žiniasklaidos kompanijų, tačiau prognozuojama, kad tik Graikijos žiniasklaidos atstovų padėtis šiemet bus prastesnė nei Ispanijos.
Aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Ispanijai perėjus prie demokratijos veiklą šalyje pradėjo dešimtys laikraščių ir transliuotojų. Nuo 2008-ųjų bankrutavo 57 laikraščiai, o darbo neteko 8 tūkst. žurnalistų. Likusių 40 tūkst. Ispanijos žurnalistų atlyginimai sumažėjo daugiau nei perpus, kai šalį prieš ketverius metus užklupo krizė.
Kol centro dešiniųjų vyriausybė karpo išlaidas ir stengiasi ištraukti šalį iš krizės, siauresnė žiniasklaidos dalis nušviečia įvykius, todėl įtakingas kairiųjų pažiūrų laikraštis „El Pais“ ir su juo susijusi radijo stotis „Cadena Ser“ yra vienintelės didelės žiniasklaidos priemonės, galinčios imtis kritiškos pozicijos dėl vyriausybės.
Kiti du populiarūs šalies laikraščiai „El Mundo“ ir ABC linksta prie dešiniųjų ir palankiau vertina vis daugiau kritikos sulaukiančią valdančiąją Liaudies partiją.
Pagrindinio Ispanijos kairiųjų laikraščio „Publico“ spausdinimas šiemet nutrauktas ir dabar funkcionuoja tik internetinė jo versija.
Ispanijos laikraščiai dabar labiausiai pasikliauja politiniais komentarais, naujienų agentūrų pranešimais ir naujienomis apie įžymybes, kad pritrauktų skaitytojų ir išsilaikytų versle. Reporteriai turi mažiau galimybių keliauti ir rinkti informaciją straipsniams.
Žiniasklaidos agentūra „ZenithOptimedia“ prognozuoja, kad išlaidos reklamai Ispanijoje šiemet smuks 12 proc., palyginti su 10 proc. sumažėjimu Portugalijoje, 5 proc. smukimu Italijoje, 1 proc. augimu Prancūzijoje ir 2 proc. - Vokietijoje.
Žiniasklaidos grupė „Prisa“, kuriai priklauso „El Pais“, per pirmą pusmetį prarado 61 mln. eurų. Reklamos pardavimai smuko daugiau nei 10 proc. ir dabar sudaro 22 proc. bendrų pajamų, palyginti su 23,4 proc. prieš metus.
Televizijos reklamos mastas per pirmą pusmetį smuko 16 proc., todėl sumažėjo pagrindinių Ispanijos transliuotojų pelnas.