Viliodama klientus, mobiliojo ryšio bendrovė „Omnitel" bruka gyventojams mokėjimo planus, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo labai patrauklūs. Tačiau pasirašyti sutarčių į šios bendrovės salonus atėję pasiūlymu susigundę žmonės sužino, kad jokių žadėtų nuolaidų ar mokėjimų planų nėra.
Panevėžietis Arūnas B. „Vakaro žinioms" pasakojo sulaukęs net keliolikos skambučių su pasiūlymu užsisakyti naują „Omnitel" mokėjimo planą. Jovita prisistačiusi mergina ragino kuo skubiau užsisakyti mokėjimo planą, pagal kurį Arūnas už 39 litus per mėnesį galėtų skambinti tik po 3 centus už minutę, parašyti ir išsiųsti 1000 trumpųjų žinučių ir dar gauti 1000 litų nuolaidą pasirinktam telefonui.
Slapti laiškai
Vaikinas susidomėjo, bet neskubėjo užsisakyti naujo plano, todėl Jovita paskambino jam dar kelis kartus.
„Norėjau dar kiek pagalvoti, todėl paprašiau jos atsiųsti pasiūlymą su visais skaičiais elektroniniu paštu", – pasakojo Arūnas.
Pasak jo, gautas „Omnitel" pasiūlymas buvo ne firminiame blanke ir pateiktas net ne iš šios bendrovės elektroninio pašto, o iš asmeninio. Su prierašu pokalbyje neminėti tokio susirašinėjimo.
Nors tai ir sukėlė vaikinui įtarimų, Arūnas susigundė itin didele nuolaida telefonui, todėl nuėjo į artimiausią “Omnitel" saloną pasirašyti naujos sutarties.
Pasiūlymas, kurio nėra
Tačiau ten panevėžietis išgirdo, kad tokio plano, kokį jam siūlė Jovita, apskritai nėra. “Mėginau paaiškinti, kad tikrai neišsigalvoju, bet darbuotoja nesileido į kalbas. Ji sakė galinti pasiūlyti tik tokius mokėjimo planus, kokie yra oficialioje „Omnitel" interneto svetainėje", – aiškino pašnekovas.
O 1000 litų nuolaida telefonui, pasak Arūno, buvo taikoma nuo didesnės telefono kainos, o ne nuo mažesnės, kaip buvo žadėta.
Prašė asmens kodo
Panašaus skambučio buvo sulaukusi ir klaipėdietė Laura L. Tik jai „Omnitel" darbuotoja siūlė pasirašyti sutartį, pagal kurią mergina galėtų už 29 litus per mėnesį nemokamai kalbėti 10 valandų, parašyti 25 trumpąsias žinutes ir gauti 399 litų nuolaidą telefonui. „Įtartina pasirodė tai, kad „Omnitel" tinklalapyje šių pasiūlymų nebuvo, o moteris primygtinai siūlė šį planą", – stebėjosi Laura.
Ji sunerimo išgirdusi, kad šio plano nėra ir salonuose, todėl norėdama pasinaudoti pasiūlymu turinti tuoj pat pasakyti visus savo duomenis (įskaitant asmens kodą). “Moteris aiškino, neva pas mane atvažiuos kurjeris su paruošta sutartimi ir telefonu, už kurį aš turėsiu atsiskaityti grynaisiais. Tada esą bus pritaikyta ir nuolaida", – pasakojo klaipėdietė.
Kiekis ribotas
„Omnitel" atstovė Daiva Selickaitė „Vakaro žinioms" sakė, esą darbuotojai teikia pasiūlymus telefonu seniems bendrovės vartotojams, kurių sutartis yra besibaigianti, bei naujiems klientams. “Minimi pasiūlymai yra iš tų retų pasiūlymų, kurių ribotas kiekis būna skirtas labai konkrečioms vartotojų grupėms ir galioja trumpą laiko tarpą", – savo rašte nurodė D.Selickaitė. Pasak jos, šiais pasiūlymais buvo galima pasinaudoti ir salonuose, tačiau klientas esą atėjo į vieną jų pasiūlymui jau pasibaigus.
Pažeistos taisyklės
Mobiliojo ryšio bendrovių veiklą Lietuvoje reglamentuojančios ir prižiūrinčios Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) atstovė Rasa Karalienė „Vakaro žinioms" aiškino, kad paslaugos teikėjas privalo užtikrinti, jog nepriklausomai nuo sutarties sudarymo būdo abonentai nebus diskriminuojami. T. y. negalima vienam klientui siūlyti ką nors, nepasiūlius to paties ir kitam.
Be to, pasak R.Karalienės, „Omnitel" privalėjo kiekviename savo salone, taip pat interneto svetainėje paskelbti išsamią informaciją apie teikiamas paslaugas, mokėjimo planus, įkainius, tarifus ir t. t.
„Vartotojams pageidaujant, RRT gali pradėti tyrimą dėl taisyklių ir nediskriminavimo principo laikymosi", – pažymėjo R.Karalienė.
Kotrina SKERSIENĖ