Jie įspėja gyventojų nekaupti skolų ir susitarti dėl jų apmokėjimo dalimis, kitu atveju žada skolas perduoti antstoliams ir atjungti komunalines paslaugas.
Skolininkų nedaug, tačiau vėluoja sumokėti sąskaitas
Tuo metu elektros ir dujų tiekėjo „Ignitis“ atstovė Laura Laura Beganskienė džiaugėsi, kad dauguma elektros energijos bei gamtinių dujų klientų nelieka įsiskolinę ilgiau nei du mėnesius.
„Tačiau pagal gautas sąskaitas matoma, kad apie 10 proc. elektros energijos vartotojų ir apie 14 proc. gamtinių dujų vartotojų neatsiskaito laiku. Vidutiniškai skola už elektros energiją sudaro siekia apie 50 eurų, o už gamtines dujas apie 20 eurų.
Pirmiausia, keletą kartų klientams siunčiame informacinius pranešimus apie susidariusią skolą. Klientų nurodytais kontaktais: el. paštu ar SMS žinute, o nenurodžius šių kontaktų – paprastu paštu siunčiama informacija apie skolą“, – komentavo L. Beganskienė.
Ji tikino, kad jeigu po informavimo apie skolą klientas vis tiek nepadengia įsiskolinimo, gali būti taikomas elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimo nutraukimas.
„Kliento perdavimas antstoliams yra paskutinis žingsnis, jei visos kitos taikytos priemonės neveikia.
Taip, klientams sudarome galimybę atidėti skolos mokėjimą. Kiekvieno kliento atvejį vertiname individualiai ir priimame sprendimą dėl atidėjimo“, – sakė L. Beganskienė.
Tačiau šiuo metu dalis gyventojų vis dar nepasirinko tiekėjo, tad jie patenka į garantinį elektros tiekimą.
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovas Paulius Kalmantas sakė, kad garantinio elektros tiekimo paslauga, kaip ir bet kokia kita – jeigu paslauga naudojasi klientas, tai natūralu, kad turi mokėti.
„Nesumokėjus paslaugos netenka – kaip ir bet kuriame kitame paslaugų sektoriuje.
Laiku nesusimokėjus klientai gaus priminimus bei raginimus mokėti nurodytais kontaktais. Vėliau paslauga atjungiama. Dėl skolos išieškojimo laukia įprasti procesai – skolų agentūra, teismas, antstoliai“, – komentavo ESO atstovas.
Gyventojai skolingi ir už vandenį
„Vilniaus vandenys“ komunikacijos skyriaus vadovė Renata Smalskė skaičiao, kad šiemet skolininkų sumažėjo.
„Pernai buvo skolingi 38 tūkst. gyventojų, o šiemet jau 31 tūkst. Tačiau matome, kad išaugo skolingų įmonių skaičius.
Su skolininkais dirbame įprastiniu procesu. Pirmiausia jie yra informuojami apie susidariusias skolas, tuomet siūloma susitarti dėl skolos apmokėjimo. Su klientais, kurie kreipiasi į mus proaktyviai – tarkime prašydami mokėjimus atidėti ar skolą grąžinti dalimis, visuomet ieškome bendro, abiem pusėms priimtino sprendimo“, – tikino R. Smalskė.
Ji pastebėjo, kad nepriklausomai nuo situacijos šalyje, prašymų dėl mokėjimų atidėjimo įmonė gauna nuolat.
„Savo ruožtu visad stengiamės atsižvelgti į mūsų klientų prašymus, išsakytus argumentus ir rasti abiem pusėm priimtiną sprendimą“, – sakė R. Smalskė.
Pasak jos, jei skolininkas nereaguoja ir nesitaria dėl susidariusios skolos grąžinimo – skolos išieškojimas perduodamas antstoliams, vykdomas teisminis išieškojimas.
„Tačiau vandens atjungimo procedūros veikloje netaikome.
Šiais metais išieškojimui perduota, tiek bylų kiekis, tiek išieškoma suma labai panaši kaip ir pernai. Šiemet perdavėme 389 bylų (skolininkai), jų skolos siekė 81tūkst. eurų. Pernai per tokį patį laikotarpį perdavėme 381 bylų (skolininkai) už 95 tūkst. eurų“, – skaičiavo specialistė.Už šilumą skolingas kas dešimtas
Vilniaus šilumos tinklai skaičiavo, kad dalis gyventojų yra vis dar yra skolingi už praėjusį šildymo sezoną suteiktas paslaugas.
„Tokie asmenys sudaro apie 10 proc. visų bendrovės klientų. Vidutiniškai vienam klientui tenkanti skolos suma yra apie 150–400 eurų“, – komentavo įmonė.
Ji skelbia turinti 210 tūkst. klientų, tad tikėtina, kad skolingi yra bent 21 tūkst. iš jų.
Anot įmonės atstovų, jei klientas nėra pasirašęs susitarimo dėl mokėjimų atidėjimo ar vekselio, yra atliekami įprastiniai skolos išieškojimo veiksmai, numatyti teisės aktuose. Tarp tokių yra ir skolų išieškojimas per antstolius.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, todėl pirmiausia su sąskaitų nemokančiais klientais ieškome kompromiso. Praėjusį šildymo sezoną klientams, turintiems finansinių sunkumų, siūlėme pasirašyti susitarimą dėl mokėjimų atidėjimo ir sąskaitą už tiekiamą šilumos energiją apmokėti dalimis per pasirinktą terminą.
Taip pat yra galimybė pasirašyti vekselį ir skolą sumokėti dalimis. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į klientų aptarnavimo centrą“, – informavo Vilniaus šilumos tinklai.