Po žemės drebėjimo ir cunamio sutrikęs detalių iš Japonijos tiekimas kelia sunkumų kai kurioms didžiosioms pasaulio kompanijoms.
Pranešama, jog „Apple“ gali nepavykti apsirūpinti dalimis naujajam „iPad 2“, o „Sony Ericsson“ jau pripažino, kad susiduria su panašiomis problemomis gaminant mobiliuosius telefonus, praneša BBC.
„General Motors“ dėl sutrikusio tiekimo iš Japonijos JAV Luizianos valstijoje sustabdė sunkvežimių gamyklos veiklą, nors tyrimai leidžia manyti, kad automobilių gamintojai nuo to nukentės nedaug.
„Apple“ gali būti sunku apsirūpinti ir atmintukais, naudojamais vaizdo ir garso duomenimis saugoti, ir ypač plonomis baterijomis, kurias išskirtinai gamina „Apple Japan“, praneša „IHS iSuppli“.
„Logistinis išsidėstymas gali reikšti, kad „Apple“ gali susidurti su sunkumais įsigyjant baterijas. Jai gali nepavykti užsitikrinti tiekimo iš išorinių, ne Japonijoje esančių šaltinių“, – teigia tyrimų grupė.
Kitiems kompiuterių gamintojams gali pritrūkti nešiojamųjų kompiuterių baterijų, mat „Sony“ uždarė 5 iš 6 Japonijoje esančių gamyklų. Taip pat gali išsekti ir skystųjų kristalų ekranų, naudojamų mobiliuosiuose telefonuose ir palydovinės navigacijos įrenginiuose, atsargos.
„Toshiba“ uždarė vieną iš dviejų skystųjų kristalų ekranų gamyklų, nes po žemės drebėjimų reikia iš naujo suderinti jautrią gamybinę įrangą. Tokių pat veiksmų ėmėsi ir „Hitachi“.
„Trumpuoju laikotarpiu didelio poveikio nebus. Labiau nerimaujame dėl kito ketvirčio“, – kalbėjo „Lenovo“ generalinis direktorius Yang Yuanqing.
Kinų kompiuterių gamintojai nebuvo vieninteliai, signalizuojantys apie ateityje laukiančias problemas.
„Nors bendram poveikiui mūsų verslui įvertinti reikės daugiau laiko, „Sony Ericsso“ tikisi trukdžių aprūpinimo tinklo operacijose“, – pranešime spaudai teigė bendra švedų ir japonų kompanija.
Su sunkumais susidurs ir automobilių pramonė, rodo „Nomura“ tyrimas.
Labiausiai dėl to greičiausiai nukentės „Nissan“, sako Japonijos investicinis bankas, nes jai priklausanti žemės drebėjimo zonoje esanti gamykla tiekia 12 proc. visų variklių. Šios problemos persimes ir į „Renault“, nes abi kompanijas sieja glaudūs verslo ryšiai.
Nors poveikį pajus ir BMW, „Daimler Peugeot“, „Fiat“ ir „Vokswagen“, „Nomura“ teigimu, jų uždarbį tai įtakos vos 3 proc.
„General Motors“ kol kas yra vienintelė kompanija už Japonijos ribų, sustabdžiusi gamybą, tačiau ji tvirtina turinti užtektinai pagamintų automobilių dviejų mėnesių paklausai patenkinti.