Birželio 22 d. Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) ir Lietuvos reklamos biuras (LRB) kreipėsi į Prezidentą Valdą Adamkų dėl Seimo priimto Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos poveikio įstatymo pakeitimo įstatymo projekto grąžinimo Seimui pakartotinai svarstyti.
KOMAA kartu su Lietuvos Reklamos Biuro valdyba pareiškė susirūpinimą dėl šio įstatymo projekto priėmimo ir pasiūlė gražinti įstatymo projektą papildomam svarstymui. KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio teigimu, naujai priimto įstatymo dalis, susijusi su reklama ir prekės ženklais bei jų reguliavimu, yra ribota ir nepakankamai išanalizuota.
„Ši naujai priimto įstatymo dalis neturi jokio pagrindimo visuomenėje, o tuo labiau tarp rinkos dalyvių ir dėl to yra ydinga. Šio įstatymo priėmimo metu balansas tarp siekiamo visuomeninio gėrio - nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos – ir proporcingų bei protingų įstatymo taikymo priemonių pasirinkimo nebuvo išlaikytas,“ – sako G.Šeputis.
KOMAA teigimu, naujojo įstatymo projekto svarstymui nebuvo pasirinkta tinkama ir objektyvi metodika, nes į darbo grupę nebuvo pakviesti reklamos rinkos atstovai, kurie galėtų tinkamai įvertinti situaciją ir pateikti savo argumentuotas išvadas.
„Abejojame šio įstatymo projekto svarstymo objektyvumu, nes neturime duomenų ar buvo prašoma pateikti ekspertų išvadas, atlikti visuomenės nuomonės, rinkos ir kitus tyrimus, kurie yra būtini šioje situacijoje siekiant tinkamai įvertinti galimą įstatymo poveikį socialinei, ekonominei ir kitai visuomenės būklei“, - sako KOMAA valdybos pirmininkas.
Lietuvos Reklamos biuro valdybos teigimu, reklamos rinkos savireguliacijos mechanizmas - Arbitražo komisija taip pat galėtų pasitarnauti kaip pagrindas Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos poveikio įstatymo galimiems pažeidimams, susijusiems su reklama ir prekės ženklais, nustatyti ir įvertinti.
„Esame įsitikinę, jog Arbitražo komisija galėtų pasitarnauti priimant su reklamos rinka susijusius įstatymų projektus, nes komisiją sudaro kompetentingi reklamos rinkos, spaudos, Vartotojų teisių ir Vaiko teisių apsaugos bei Konkurencijos tarybos atstovai, kurie padėtų išsamiai ištirti tokių įstatymų projektų būtinumą ir jų naudą visuomenei“, - sako Lietuvos reklamos biuro valdybos pirmininkas Marius Giržadas.
Pasak Lietuvos reklamos biuro valdybos pirmininko, Lietuvos reklamos pramonės atstovai 2005 m. įkūrė reklamos savireguliacijos asociaciją ir prisijungė prie Europines Reklamos Savireguliacijos Asociacijos ir įrodė, kad pati reklamos pramonė gali prižiūrėti tinkamos ir veiksmingos reklamos kūrimą, platinimą ir skleidimą, o esant neatitikimams, ir ištaisyti klaidas.
„Reklamos rinkos savireguliacijose efektyvumą įvertino ir Europos Komisija, kuri nuolat stebi situaciją ES šalyse narėse ir iki šiol nesiima jokių papildomų naujų griežtesnių įstatymų, reglamentuojančių reklamos kūrimą.“, - sako LRB valdybos pirmininkas.
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija Lietuvoje vienija 25 kūrybines bei žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančias įmones.