Kodėl vieni verslą įkuria sėkmingai, o kitiems nepasiseka, klausia „Business insider“?
Tam, kad būtų atsakyta į šį klausimą, Paulas Gompersas, Ana Kovner, Joshas Lerneris and Davidas Scharfsteinas Harvardo verslo mokykloje atliko studiją, kurioje atsakė į šiuos klausimus:
• Ar verslą pradedantiems pirmą kartą yra sunkiau?
• Kokią įtaką verslo vystymui turi rizikos kapitalo kilmė?
• Ar sėkmingi verslininkai yra labiau patyrę, ar jiems tiesiog sekasi?
Po 35 puslapių studijos buvo gauti stulbinantys atsakymai į šiuos ir dar daugiau klausimų.
Ar ne pirmą kartą verslą įkuriantys verslininkai turi pranašumą prieš naujokus?
Atsakymas: Taip. Tyrimo rezultatai rodo, kad patirties verslo kūrime jau turintys dažniau susilaukia sėkmės. Pasak Harvardo mokslininkų, versle yra svarbus atkaklumas.
Harvardo studijoje rašoma: „Visoms kitoms sąlygoms nekintant, verslininkas, kuriam pavyksta įkurti sėkmingą įmonę, turės 30 procentų galimybę įkurti sekančią sėkmingą įmonę. Palyginimui, tie, kurie verslą pradeda primą kartą, turi 18 procentų galimybę, o jau kartą patyrę nesėkmę – 20 proc."
Sėkmingos įmonės valdymas – tai įgūdžiai, sėkmė ar pasirinktas tinkamas laikas?
Atsakymas: geri vadovai žino, kada pateikti prekę ar paslaugą rinkai, taigi svarbiausia – tinkamas laikas.
Štai kodėl: pasak Harvardo studijos, „Tie verslininkai, kurie sugebėjo sėkmingai investuoti į tinkamą industriją tinkamu metu ( pavyzdžiui, į kompiuterius 1983 m. ) turi kur kas daugiau galimybių susilaukti sėkmės kurdami vėlesnes įmones, negu tie, kuriems pavyko aplenkti konkurentus investuojant vėliau, ne tokiu sėkmingu metu (pavyzdžiui, kompiuterių industrija 1985 m.).“
Ar sėkmė gimdo sėkmę?
Atsakymas: Taip. Verslininkai, kuriems anksčiau yra pasisekę, turi galimybę prikišti rankas prie didesnio kapitalo prekių ar paslaugų.
„Pavyzdžiui, aukštos kokybės inžinieriai ar mokslininkai gali labiau norėti prisidėti prie tos įmonės, kurią pradėjo anksčiau sėkmingoje industrijoje verslą turėjęs žmogus, jei tik jie tiki, kad ankstesnė patirtis gali būti naudinga kitoje įmonėje.“
Ar tos įmonės, kurios yra įkurtos ar finansuojamos garsiausių pasaulio įmonių, turi daugiau galimybių būti sėkmingos?
Atsakymas: Taip, išskyrus vieną išimtį (ji aptariama kitame poskyryje.)
Šios įmonės turi daugiau galimybių būti sėkmingos todėl, kad jas finansuojančios garsios įmonės geriau moka identifikuoti sėkmingus verslo projektus. Be to, gerai žinomos bendrovės dažnai projektams gali skirti daugiau kapitalo.
Iš kur dauguma verslininkų atsineša naujas idėjas?
Atsakymas: iš ankstesnių darbdavių.
Harvardas cituoja vieną 200 metais atliktą tyrimą, kuriame dėstoma, kad didelė dalis iš 500 ištirtųjų verslininkų sakosi idėją naujam verslui sugalvoję dirbdami ankstesnėje įmonėje.
Ar vieną kartą sėkmingą verslo projektą finansavusi rizikos kapitalo įmonė į tą patį verslininką investuotų ir antrą kartą?
Atsakymas: Dažniausiai ne.
Galbūt ir atrodo, kad rizikos kapitalo įmonės turėtų negailėti pinigų tiems vadovams, kurie jau kartą parodė esantys sėkmingi. Harvardo tyrime rašoma, kad toks požiūris – klaidingas.
Kas greičiau uždaro rizikos kapitalo įmonės finansavimą, pastoviai kuriantis verslus ar naujokas?
Atsakymas : verslininkai su patirtimi rizikos kapitalą gauna greičiau nei naujieji.
Jeigu jums jau kartą pasisekė, yra lengviau įtikinti rizikos kapitalo įmonę į jus daugiau investuoti.
„45 procentai nauju verslu užsiimančių rizikos kapitalą gauna ankstyvuoju etapu, o tuo tarpu patirties turintys verslininkai ankstyvajame įmonės raidos etape gauna 60 proc.“, – rašoma Harvardo tyrime.
Vidutiniškai verslininkams su patirtimi iki tol, kol gauna rizikos kapitalą, reikia laukti 21 mėnesį, o naujokams – 37.
Kas turi daugiau galimybių gauti investavimą iš rizikos kapitalo įmonės, sėkmės susilaukęs verslininkas ar tas, kuriam anksčiau nepasisekė?
Atsakymas: Jei tai yra ta pati rizikos kapitalo įmonė, tuomet tas, kuriam iš pradžių nepasisekė.
Tie, kuriems jau kartą yra nepasisekę, turi geresnių galimybių gauti finansavimą iš tos pačios rizikos kapitalo įmonės. Keista, bet tai tiesa.