Irma Janauskaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
„Danske bankas“ susirūpino, kokia tikroji jam įkeisto nekilnojamojo turto vertė, ir dalies savo klientų pareikalavo pateikti atnaujintą būsto, už kurią jie moka paskolą, vertės ataskaitą. Bankas aiškina, kad tokia galimybė numatyta sutartyse su klientais. Tačiau kai kurie jų suabejojo, ar „Danske“ noras informaciją susirinkti ne už savo pinigus, tikrai teisėtas.
Paskolas būstui iš „Danske banko“ pasiėmusi dalis žmonių šiomis dienomis gavo jo nurodymą iš naujo nustatyti įkeisto būsto vertę ir dokumentą pateikti bankui. Žmonės sako, kad toks reikalavimas išgąsdino, juolab kad, anot vieno iš klientų, banko vadybininkai iškart nurodo, jog atnaujintos turto vertės ir skolos santykis turi būti ne mažesnis, nei numatyta sutartyje, kuri pasirašyta prieš krizę.
„Natūralu, kad žmogus galvoji, o kas po to seks? Pagalvoji, kas nutiktų, jeigu ta vertė, tarkim, yra mažesnė, nei numatyta sutartyje? Ir tada kyla klausimas, o ką tu gali padaryti, kaip tu gali daryti įtaką tos vertės kitimui?“ – sako žurnalistų kalbintas „Danske banko“ klientas.
Vilniečio teigimu, bankas turi analitikų ir prognozuotojų, ir gali nuspėti pokyčius, todėl ir riziką turėtų prisiimti pats. Dabar išeina taip, kad duomenis nemokamai susirinks iš tų, kurie niekaip jam neprasižengę ir negali daryti jokios įtakos turto vertės dydžiui. Tokioje situacijoje nelinkusį kovoti žmogų esą gali apimtis neviltis.
„Praėjus vienai ar kitai krizei, jis, nors ir moka įmokas, kitaip tariant, vykdo tai, kas jam privalu, gali vieną dieną imti ir netekti viso turto ir su šeima atsidurti gatvėje“, – sako LRT televizijos žurnalistų kalbintas vyras.
„Danske banko“ teigimu, informaciją apie turto vertes jis naujina ne pirmą kartą. Šįkart esą atėjo eilė tų klientų, kurių būsto verte nesidomėta kelerius metus. Banko atstovė sako, kad reikalavimas numatytas sutartyse su žmonėmis.
„Sutartis numato, kad yra prievolė klientui pateikti, paprašius bankui, atnaujintą vertę. Ir dėl tos priežasties, kaip jūs ir paminėjot, kad jie nieko nekeitė, tai didžioji dalis tų klientų yra būtent tie, apie kuriuos mes turim labai mažai informacijos“, – aiškina „Danske banko“ Bankininkystės tarnybos direktorė Jūratė Nedzinskienė.