Paviršutiniškai žvelgiant, atrodo, kad yra keturi pagrindiniai klausimai, į kuriuos reikia atsakyti prieš imantis įgyvendinti naują idėją:
Ar idėja neprasilenkia su tikrove?
Ar idėja tinkama būtent jums?
Ar ji verta jūsų laiko ir pastangų? Ar jūsų kuriama prekė ar paslauga bus paklausi; ar idėja turi perspektyvų ateityje tapti pelninga; ar žmonės įvertins tai, ką jūs darote?
Ar jūs norite šia idėja užsiimti?
Tačiau, kaip rašo „Forbes“, iš tikrųjų esminis ir pats svarbiausias yra paskutinysis klausimas: ar jūs iš tiesų norite vystyti idėją ir steigti įmonę?
Įmonė yra jūsų tikslas arba priemonė tam tikslui pasiekti. Jeigu nesate skatinamas nė vienos iš šitų priežasčių, nėra reikalo atsakinėti ir į likusiuosius tris klausimus. Kodėl? Nes jeigu neturite užsidegimo, neįdėsite ir visų pastangų, kad idėją įgyvendintumėte.
Nuo tada kai jūs užsimanote kažką daryti su tikru užsidegimu, viskas aplinkui pasikeičia. Svarbiausia, kad tuomet sumažėja jūsų negatyvus požiūris į tai, ko nežinote. Realybė nesikeičia, tačiau jūs sugebate rasti naujų problemų sprendimo būdų, nes jums rūpi tai, ką darote.
Štai pavyzdys. Tarkime, dirbate žemės ūkio technikos gamintojui ir šefas liepia išsiaiškinti, kaip parduoti bendrovės produktus kitoje rinkoje, skurdžioje kalnuotoje Afrikos valstybėje.
Keturi anksčiau pateikti klausimai šiuo atveju skambėtų taip:
Ar idėja neprasilenkia su tikrove? Jūs net neįsivaizduojate, ar jūsų įranga bus tinkama tos šalies kalnuotoms vietovėms. Neturite supratimo, kaip pradėti prekybą ir teikti paslaugas tokioje neišsivysčiusioje šalyje.
Ar jūs galite įgyvendinti idėją? Galbūt. O gal ir ne. Dar nieko panašaus iki šiol nesate daręs.
Ar idėja verta jūsų laiko ir pastangų? Atsakyti sunku, nes niekas nežino šios šalies rinkos dydžio ir ar žingsnis į tą rinką būtų pelningas.
Ar jūs norėsite idėją įgyvendinti? Turbūt kad ne, nes imtis šios veiklos sugalvojote ne pats, o tik paliepus vadovaui.
O dabar pažvelkime į viską taip, tarsi tai būtų ne boso, o jūsų idėja ir iš tikrųjų norėtumėte pardavinėti žemės ūkio įrangą Afrikos valstybėje.
Pirmuoju atveju, kai neturite noro atlikti pavestą užduotį, visiškai neskubate jos įgyvendinti, nes neturite jokių žinių apie rinką. Pirmas dalykas, kurį pradėsite daryti, bus jog pradėsite galvoti apie tai, kokie sunkumai kitoje rinkoje gali jūsų laukti.
Geriausiu atveju nuodugniai ištirsite rinką ir įvertinsite plėtros galimybes pirmiausiai atsižvelgdami į sunkumus, o blogiausiu – nukišite vadovo pavestą užduotį į savo darbotvarkės galą ir tikėsitės, kad jis apie tai pamirš.
Tačiau antruoju atveju noras ir tikėjimas viską keičia. Vien dėl to, kad norite imtis naujos idėjos ir ja tikite, turite žymiai daugiau galimybių pradėti tą patį pirmą idėjos įgyvendinimui reikalingą žingsnį.
Be to, yra ir dar vienas svarbus aspektas. Niekas netikės jūsų idėja ir nenorės padėti, jeigu akyse nematys užsidegimo. Užsidegimas ir noras sukurti ką nors naujo trauks kitus žmones, nesvarbu, ar jie būtų jūsų investuotojai, darbdaviai ar darbuotojai.
Taigi prieš svarstant, kurti naują verslą, ar ne, tereikia nuoširdžiai atsakyti į vieną labai paprastą klausimą: ar idėja yra tai, ką jūs iš tikrųjų norite daryti. Jeigu ne, kur kas daugiau galimybių būti laimingais ir produktyviais turite užsiimdamas kita veikla.