Klaipėdos uosto direkcija trečiadienį pranešė su konkursą laimėjusia įmone pasirašiusi sutartį. Pagal ją uosto akvatorija bus išgilinta nuo šiaurinės dalies iki Malkų įlankos.
„Uostų gylis yra ypač svarbus faktorius, laivybos kompanijoms didinant laivų parametrus. Įgyvendinus suplanuotus gilinimo projektus, Klaipėdos uostas pereis į kitą kategoriją“, – pranešime sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Padidinus laivybos kanalo gylį iki 15,5 metro bei leistiną laivų grimzlę, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, o tai sumažins laivybos intensyvumą – trumpės krovinių gabenimo laikas, bus užtikrinamas didesnis laivybos saugumas.
Uosto gilinimo projektams tikimasi iki 85 proc. ES struktūrinių fondų finansavimo.
Nyderlandų įmonė Klaipėdos uoste anksčiau atliko uosto kanalo platinimą ir gilinimą iki 14,5 metro, Malkų įlankos gilinimą.
Šiuo metu Belgijos įmonė „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“, gilina naujos krypties išorinį laivybos kanalą iki 16 metrų bei dalį vidinio kanalo šiaurinėje uosto dalyje iki 15,5 metro.