Pasak jo, Klaipėdos SGD terminalas galėtų patenkinti tik iki 60 proc. Baltijos šalis ir Suomija apimančio regiono dujų poreikio.
„FSRU (SGD laivas-saugykla su išdujinimo įrenginiu – BNS) atsiradimas Suomijoje suteikia daugiau stabilumo mūsų regiono gamtinių dujų tiekimo grandinei, kadangi mūsų FSRU „Independence“ galėjo patenkinti iki 50 proc., daugiausia iki 60 proc. viso suvartojimo imant tik Suomiją ir Baltijos šalis. Kai mes išplėtėme jungtį su Lenkija, įgijome daug potencialių galimybių tiekti dujas į Lenkiją ir kitas Vidurio ar Rytų Europos šalis, kaip Slovakiją ar Čekiją“, – „Klaipėdos naftos“ praėjusių metų rezultatų pristatyme pirmadienį sakė D. Šilenskis.
„Kadangi mes šiaurine kryptimi nenukreipsime tiek daug (dujų – BNS), manau, kad tai suteikia daugiau stabilumo“, – pridūrė jis.
D. Šilenskis teigė artimiausiais metais neįžvelgiantis galimo neigiamo poveikio „Klaipėdos naftos“ SGD segmentui.
Jis taip pat pažymėjo, jog praėję metai Klaipėdos SGD terminalui buvo rekordiniai: išdujinta ir perkrauta 32 teravatvalandės (TWh) SGD – 96 proc. daugiau nei 2021 metais, į terminalą atplaukė 54 laivai, o vidutinis Klaipėdos SGD terminalo vidutinis išnaudojimas siekė 72 proc.
Pietinėje Suomijos pakrantėje esančiame Ingos uoste SGD terminalas pradėjo veikti sausio viduryje. SGD terminalo laivas yra 291 metro ilgio ir 43 metrų pločio. Visiškai pakrautas, jis talpina apie 68 tūkst. tonų SGD. Laivo metinis išdujinimo pajėgumas siekia 40 TWh.