„Dabartinių geopolitinių įtampų kontekste energetinis saugumas ir nepriklausomybė įgauna dar didesnės reikšmės, tad sprendimas įsigyti laivą-saugyklą yra svarbus ir reikalingas sprendimas, užtikrinsiantis strateginių energetikos siekių įgyvendinimą”, – pranešime sakė energetikos ministras Dainius Kreivys.
„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis teigė, kad šiuo metu pasaulio, tarp jų ir Europos didžiosios valstybės atsisuka į SGD terminalus kaip vieną pagrindinių energetinio saugumo garantų. Anot jo, SGD terminalas Lietuvos dujų vartotojams kasmet sutaupo apie 140-150 mln. eurų.
„Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, apie 136 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekia iki 138,4 mln. eurų (be PVM), ji neturi viršyti 160 mln. eurų (su PVM) – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas.
Akcininkams pritarus „Independence“ įsigijimui ir patvirtinus sąlygas, įmonė informuos „Hoegh LNG“ apie sprendimą pasinaudoti jo išpirkimo opcija per nuomos sutartyje numatytą laiką – iki šių metų gruodžio mėnesio.
„Klaipėdos nafta“ pirmąjį šių metų ketvirtį planuoja susitarti su „Hoegh LNG“ ir patvirtinti laivo pirkimo-pardavimo sutarties pagrindines sąlygas, o iki 2024 metų gruodžio 6 dienos – pasirašyti sutartį.
Bendrovės valdyba dar turės patvirtinti esmines sutarties sąlygas dėl laivo registracijos vietos (vėliavos), jo planinio remonto prieš perdavimą naujai savininkei apimtį, operavimo bei priežiūros po 2024 metų būdo.
Be to, būsimą sutartį dar turės tikrinti vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija.
„Klaipėdos nafta“ pernai vasarą skelbtame laivo-saugyklos su išdujinimo įranga (FSRU) pirkimo konkurse nesulaukė nė vieno pasiūlymo, todėl paskelbė ketinanti iki 2024 metų pabaigos išpirkti „Independence“.
Galimybe parduoti laivą-saugyklą domėjosi 11 pasaulio kompanijų, įskaitant Vengrijoje įsikūrusią tarptautinę naftos ir dujų grupę MOL bei Bermuduose registruotą pasaulinę SGD laivybos paslaugų teikėją „Gaslog“.
Tačiau įvertinę būsimo laivo vertę, technologinius aspektus bei kitas aplinkybes, visos kompanijos nutarė nedalyvauti konkurse.
Vienas „Klaipėdos naftos“ akcininkų ir didžiausios šalyje gamtinių dujų vartotojos Jonavos „Achemos“ savininkas koncernas „Achemos grupė“ (turi 10,43 proc. akcijų) ne kartą sakė, kad SGD laivo-saugyklos įsigijimo projektas stokoja ekonominio pagrindimo.
„Independence“ į Klaipėdos uostą įplaukė 2014 metų spalį, o terminalas veikia nuo 2015 metų pradžios.
Pernai per Klaipėdos SGD terminalą importuota 62 proc. viso dujų kiekio, skirto Lietuvos, Baltijos šalių ir Suomijos vartotojams. Daugiausiai dujų buvo importuota iš JAV.