Uostamiesčio savivaldybės įmonei „Klaipėdos autobusų parkas“ gali tekti vežioti ne tik keleivius, bet ir šiukšles. Skaičiuojama, kad atliekų vežimą perdavus savivaldybės įmonei, atpigtų ir paslaugų įkainiai.
Keleivius „Klaipėdos autobusų parkas“ uostamiestyje vežioja jau 56-erius metus. Įmonės autobusai rieda ir tarpmiestiniais bei tarptautiniais maršrutais.
Keleivių vežimas visada buvo pagrindinė įmonės veikla, tačiau netrukus savivaldybės įmonė gali būti įpareigota vežti ir šiukšles. Apie municipalinės komunalinių paslaugų įmonės kūrimą pradėjusių galvoti miesto vadovų akys iškart nukrypo į „Klaipėdos autobusų parką“.
„Jeigu būtų apsispręsta kurti tokią komunalines paslaugas teikiančią įmonę – ar tai būtų atliekų vežimas, ar miesto valymas, ar panašios paslaugos – aš manau, visa ši bazė, ši patirtis, kurią turi sukaupęs autobusų parkas, ji būtų optimali tiek taupant administracinius kaštus, tiek išnaudojant ir galbūt papildant turimą techninės priežiūros ir aptarnavimo bazę“, – kalbėjo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Autobusų parko vadovų tokie miesto valdžios svarstymai nenustebino – jie jau kurį laiką analizuoja galimybes imtis naujos veiklos.
„Infrastruktūrą turime, techninę bazę turime, jų pirkti nereikės– taip miestui jau bus pigiau. Vienintelis dalykas, kuo reikia pasirūpinti, yra technika ir būtina išsiaiškinti, kokių specialistų reikia“, – sakė „Klaipėdos autobusų parko“ vadovė Jelizaveta Daugininkienė.
Mero nuomone, iš pradžių nauja savivaldybės komunalinių paslaugų įmonė galėtų užimti apie dešimtadalį rinkos. Teigiama, kad tokios permainos leistų sumažinti komunalinių paslaugų įkainius. Be to – drausmintų ir kitus rinkos dalyvius – nebeliktų grėsmės, kad užtrukus konkursų procedūroms nebebūtų kam valyti miesto gatvių ar išvežti šiukšlių.
Europoje esą tokia praktika taikoma seniai, kai kuriuose miestuose viena įmonė rūpinasi ne tik keleivių ar atliekų vežimu, bet ir vandens bei šilumos tiekimu.
Asta KAŽUKAUSKIENĖ