Nuolatos atidarinėjamos vis naujos kirpyklos prastai išsivysčiusiuose bei nuošaliuose JAV didmiesčių rajonuose verčia manyti, jog kirpyklų verslas yra bene vienintelė pelninga veikla šiuose priemiesčiuose. Anot „The New York Times“, šalia tokiems rajonams įprastų greitojo maisto restoranų bei automobilių remonto dirbtuvių vis dažniau dygsta kirpimo salonai.
Neseniai atlikto tyrimo duomenimis, vien per 2008 metus kirpyklų ir plaukų stilistų studijų JAV padaugėjo 8 procentais. O tai yra gana svarus pasiekimas ekonominio sąstingio sukaustytoje verslo aplinkoje. Anot specialistų, tokios tendencijos nei kiek nestebina – išlaidų plaukų kirpimo paslaugoms žmonės dažniausiai negaili. Tuo patenkinti yra ir kirpyklų verslu užsiimantys žmonės. „Juk klientai neskirs į Kiniją tam, jog apsikirptų. Kirpyklų verslui niekada negresia klientų praradimas“, - džiaugėsi Charlesas Kirkpatrickas, Nacionalinės JAV Kirpėjų Asociacijos vadovas.
Kirpyklų verslo plėtra yra aiškinama tuo, jog daugelis smulkiųjų verslininkų, ekonominės krizės metu susidūrę su finansiniais sunkumais, tiesiog nusprendė savo verslą perorientuoti į trumpalaikę finansinę naudą garantuojantį kirpyklų verslą. Nemažai ekonominių sunkumų prislėgtų žmonių taip pat persikvalifikavo į kirpėjus ar stilistus. Štai „Fabulocs“ kirpykloje darbuojasi edukologijos magistras, kitas kirpėjas yra anksčiau dirbęs vadybininku, o dauguma stilistų yra įgiję įvairių specialybių aukštąjį išsilavinimą.
„Na, tai gana įdomus atvejis. Ypač dėl to, jog žmonės nuolatos stebisi tuo, jog magistro laipsnį turintis žmogus dirba paprasčiausiu kirpėju“, - pasakojo „Fabulocs“ kirpyklos savininkė Nimat Bilal-Young. Vis dėlto moteris pasidžiaugė, jog klientų jos kirpykloje niekada netrūksta. Be to, kirpykla pradėjo leisti savo plaukų priežiūros liniją, o ateityje ketina išplėsti savo veiklą ir į kitus regionus. „Skirtingai nei daugelyje kitų aptarnavimo paslaugas teikiančių verslo sričių, kirpyklų versle klientai patys tavęs ieško ir susiranda“, - džiugiai šnekėjo verslininkė.
Tarsa Scott, vieniša motina iš New Yorko, taip pat ėmėsi kirpėjos darbo. Anksčiau ši moteris sėkmingai darbavosi nekilnojamo turto versle, bet po krizės buvo priversta imtis kitokios veiklos. Dabar Scott vienoje įmonėje užima administratorės pareigas, o vakarais dirba kirpėja. Papildomos pajamos iš kirpėjos darbo yra gana solidžios. „Galbūt dabar moterys ir kerpasi šiek tiek rečiau, bet jos tikrai nenustos lankytis kirpimo salonuose“, - užtikrintai šnekėjo Scott.
Kirpyklų lankytojai patvirtina tokį požiūrį. Anot vienos klienčių Rochelle Mills, ji net nesvarstė galimybės apriboti savo išlaidas kirpimo paslaugoms. „Ekonominio sunkmečio metu galiu atsisakyti daugelio dalykų, netgi atostogų, bet kirpyklai pinigų niekada nepagailėsiu“, - savo poziciją išdėstė Mills. Anot Bilal-Young, apsikirpimas daugeliui žmonių prilygsta namų susitvarkymui. „Tai padarius, viskas ima atrodyti žymiai pozityviau“, - kirpimosi efektą paaiškino verslininkė.
Kirpėjų asociacijos vadovas Kirkpatrickas nurodo ir kitas, pakankamai įdomias, augančio kirpyklų skaičiaus priežastis. Pasak jo, didėjantis kirpyklų klientų skaičius gali būti susijęs su karštėjančiu klimatu. Arba su šiandieninėmis mados tendencijomis kirptis militaristiniu, trumpos šukuosenos stiliumi. Pasak jo, trumpų plaukų šukuosenos šalyje yra ypač išpopuliarėjusios dėl to, jog JAV nuolatos dalyvauja įvairiose karinėse misijose ar konfliktuose ir taip netiesiogiai skleidžia militaristinės kultūros įtaką. Kita priežastimi galėtų būti ir pati ekonominė recesija. „Žmonės dažnai susirūpina savo išvaizda ir šukuosena tuomet, kada reikia eiti į svarbų darbo pokalbį. O šiuo metu nemažai daliai žmonių darbo paieškos tapo kasdienybe“, - dar viena netikėta kirpyklų populiarėjimo priežastimi pasidalino Kirkpatrickas.