Šiuolaikiniai tėvai savo vaikų kalėdinėms dovanoms išleidžia keturis kartus daugiau pinigų negu išleisdavo ankstesnių kartų tėvai.
Vos 6 proc. tų tėvų, kuriems dabar yra per 70 metų, išleisdavo po 200 svarų sterlingų (820 litų) ir daugiau kiekvieno savo vaiko kalėdinei dovanai, kai jie augo. Tuo metu tokias pat sumas šiuolaikiniai tėvai, kuriems yra per 20 metų, išleidžia daug dažniau. Tokių tėvų yra 23 proc.
Tėvus apklausė pensininkų organizacija „Saga“ ir tėvų tinklapis „NetMums“. Jie teiravosi, kiek tėvai išleidžia Kalėdų dovanoms, kiek jie sutaupo ir kokie jų šventiniai prioritetai.
Beveik du trečdaliai tėvų, kuriems yra per 70 m., ir kurie jau yra seneliai, savo laiku vaikų dovanoms išleisdavo po 50 svarų sterlingų (205 litus) ir mažiau. Vos 14 proc. dabartinių jaunų tėvų dovanodami dovanas vaikams išleidžia tokią mažą sumą.
Dauguma 40-mečių tėvų ir vyresnių mano, kad vaikai per Kalėdas gauna per daug. Tuo metu vienas iš dešimties jaunesnių tėvų yra pasiruošę pasiskolinti, kad tik galėtų nupirkti brangią dovaną vaikui.
„Net Mums“ bendraautorė Siobhan Freegard sako: „Čia yra gana aiški koreliacija – per daug metų kiekviena tėvų karta jautė augantį spaudimą savo vaikų Kalėdų dovanoms išleisti daugiau pinigų. Šiandienos jauniems tėvams su mažais vaikais tai gali reikšti visiškai nieko nenusipirkimą sau arba net įsiskolinimą, kad tik galėtų nupirkti brangias dovanas vaikams.“
„Ankstesnės tėvų kartos nematė reikalo tiek daug lėšų skirti vaikų daiktams ir greičiausiai mes turėtume pasimokyti iš jų prioritetų bei prisiminti, kad Kalėdos – ne tik dovanos“, – sako ji.
Daugelis vyresnių tėvų tiki, kad reklamos spaudimą iš dalies galima kaltinti dėl sukomercialėjusių Kalėdų. Tačiau jie sugebėjo geriausiai tam spaudimui atsispirti.
„Saga Group“ generalinis direktorius Rosas Altmannas sako: „Akivaizdu, kad tautos seneliai yra kur kas atsakingesni dovanų pirkimo atžvilgiu ir tam nesiskolina, kai tuo metu jaunesnės mamytės ir tėveliai kamuojasi, jog vaikų dovanos juos skurdina.“
Parengta pagal „The Telegraph“/em>