Apklausos duomenimis, 21 proc. lietuvių nurodė kaupiantys piniginį fondą nenumatytoms išlaidoms, beveik tiek pat arba 20 proc. mūsų šalies gyventojų sako taupantys konkrečiam daiktui įsigyti.
„Nesvarbu, ar taupome naujam televizoriui, baldų komplektui ar netikėtų nelaimių, traumų ar ligų išlaidų rezervui, tačiau jau pats taupymo faktas liudija apie tai, kad į savo asmeninius finansus žiūrime ne tik kaip į vienadienių poreikių tenkinimą. Vis dėlto reikėtų labai atidžiai įvertinti taupymo prioritetus ir išskirti tai, kam tuo gyvenimo periodu pasiruošti yra svarbiausia“ ,- komentuoja gyvybės draudimo ir pensijų fondų bendrovės „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė Asta Grabinskė.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad be konkretaus tikslo kaupiantys nurodė 14 proc. apklaustųjų, pramogoms ir kelionėms taupo 8 proc. lietuvių, pensijai taupo 7 proc., o vaikų mokslams nurodė taupantys 6 proc. apklausos dalyvių.
„Suprantama, kad pačiam žmogui apsispręsti taupyti konkrečiam daiktui ar kitų metų atostogoms gali atrodyti psichologiškai paprasčiau nei pradėti kaupti, tarkime, finansinei apsaugai nelaimės atveju, vaikų mokslams ar ateities pensijai, todėl ilgalaikėms investicijoms finansų rinkoje yra sukurtos paslaugos, kurių pagalba kiekvienas gali patogiai valdyti savo ilgalaikiam taupymui skirtas lėšas ir reguliariai taupyti“ ,- teigia A.Grabinskė.
Vadovaujantis įprasta finansų valdymo formule, ilgalaikiam taupymui ir apsaugai nuo finansinių duobių (gali būti gyvybės draudimas ar kaupimas pensijų fonduose) reikia reguliariai skirti bent 10 proc. pajamų, prognozuojamiems trumpalaikiams tikslams, tarp kurių gali būti ir atostogos ar kitos pramogos, taip pat reikėtų atsidėti bent dešimtadalį nuolatinių pajamų.
„Aviva Lietuva“ surengtoje apklausoje nuo spalio 14 iki lapkričio 13 d. dalyvavo daugiau nei 15 tūkst. Lietuvos interneto vartotojų.
„Aviva Lietuva“ yra tarp trijų didžiausių ilgalaikio taupymo paslaugų tiekėjų Lietuvoje. Bendrovė priklauso vienai stambiausių draudimo grupių Europoje „Aviva“. Iš viso įmonė „Aviva Lietuva“, kuri veiklą Lietuvoje pradėjo 2001 metais, aptarnauja 234 tūkst. klientų – gyvybės draudimo klientų įmonė turi 49 tūkst., pensijų fondų – 185 tūkst.