Augančios degalų kainos verčia vežėjus didinti tarpmiestinių kelionių tarifus. Savo paslaugas įmonės ketina branginti nuo 3 iki 70 proc, rašo dienraštis „Kauno diena”.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) antradienį svarstys, ar leisti regionų vežėjams didinti įkainius. Suderinti naujus maksimalius vežimo tarifų dydžius prašo įmonė „Olegas ir sūnus“, aptarnaujanti reisą Vilnius–Plungė, Lazdijų ir Druskininkų autobusų parkai, bei V.Zamblausko individuali įmonė, keleivius vežanti maršrutu Alytus–Aukštadvaris–Vilnius.
„Kol kas turime šių vežėjų prašymus, taip pat vežėjų iš Varėnos bei Druskininkų. Didieji vežėjai į mus nesikreipė, neprašo suderinti naujų maksimalių tarifų dydžių. Galbūt jie dar turi minimalų rezervą iš tų tarifų, kurie buvo pakelti pernai rugpjūčio mėnesį“, – aiškino VKEKK vyriausioji specialistė transporto klausimais Ramunė Zailskienė.
Sąnaudos – vis didesnės
Pasak ekspertės, nėra nieko ypatingo, kad mažesnės įmonės kreipėsi į VKEKK, nes tarifus paskutinį kartą derino 1999–2000 metais.
„Sunku pasakyti, ką nuspręs komisija, mat kiekvienas prašymas analizuojamas atskirai, tačiau visada atsižvelgiama į faktinius duomenis bei įmonių veiklos ataskaitas. Tikėtina, kad aukštesni tarifai bus patvirtinti dėl didėjusių sąnaudų nuostolingai dirbančioms įmonėms“, – teigė R.Zailskienė.
Maksimalų tarifą dukart norėtų padidinti bendrovė „Olegas ir sūnus“. Jei komisija tam pritars, keleiviams teks mokėti po 21 centą už kilometrą. Įmonės aptarnaujamas maršrutas Vilnius–Plungė per devynis praėjusių metų mėnesius atnešė 14,2 tūkst. litų nuostolių.
Kitos įmonės tarifus prašo didinti nuo 16 iki 70 procentų, taigi, keleiviams už kilometrą gali tekti mokėti 18–21 centą.
Ne paskutinis brangimas
Stambiesiems vežėjams VKEKK maksimalius tarifus penktadaliu padidino dar vasarą, tad įmonės gali branginti keliones iki 18–26 centų už kilometrą. Kol kas neketinama prašyti dar labiau kilstelėti šios kartelės.
Visgi, atsižvelgdamos į augančias sąnaudas, keleivius gabenančios bendrovės taip pat ketina didinti bilietų kainas.
„Pagrindinė problema yra vairuotojų stygius ir šoktelėjusios kuro kainos, todėl nuo sausio vidurio ketiname kelti kainas 3–5 procentais“, – teigia vienos iš didžiausių keleivinio transporto įmonių „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Anot pašnekovo, bendrovė turi teisę branginti paslaugas iki 23 centų už kilometrą kiekvienam keleiviui. Kitas stambus vežėjas – „Kautra“ pagal rugpjūčio mėnesį patvirtintus tarifus ekspresų kainas gali didinti iki 25 centų už kilometrą.
Karolis Vaitkevičius