Knygynų tinklą „Vaga“ valdanti bendrovė „Vagos prekyba“ praneša koreguojanti verslo valdymo koncepciją. Pagrindinis dėmesys, pasak bendrovės, bus skiriamas didžiuosiuose miestuose esantiems knygynams ir jų lankytojų poreikiams tenkinti, o mažesniųjų valdymas bus perleistas franšizės sutarčių pagrindu dirbantiems verslo partneriams – privačioms įmonėms.
Prasidėjus ekonominei krizei Lietuvoje, knygų pardavimai atskiruose knygynuose nukrito 30–40 proc. „Natūralu, kad pradėjome ieškoti išeičių, kaip dirbti pasikeitusiomis rinkos sąlygomis. Išanalizavę mažesniųjų knygynų veiklos rodiklius ir palyginę su franšizės pagrindais dirbančių knygynų duomenimis, pamatėme, kad mūsų mažieji knygynai dirba neefektyviai ir tas skirtumas kartais siekia 30–50 proc. Tai tik patvirtino senai žinomą tiesą, kad nedidelio privataus verslo savininkas dirba žymiai konkurencingiau bei pelningiau nei samdomas darbuotojas. Į lokalų verslą orientuotos įmonės geriau išmano vietos rinkos situaciją bei daug lanksčiau prisitaiko prie jos poreikių, todėl ir pasiekia geresnių rezultatų“ – teigė „Vagos prekybos“ generalinis direktorius Vytas V. Petrošius.
Dalies knygynų tinklo „Vaga“ valdymą perleidusi franšizės pagrindu dirbantiems verslo partneriams, „Vagos prekyba“ išlaiko turimą rinkos dalį ir prekės ženklo žinomumą. „Be abejo, ir su leidinių tiekėjais išsaugojome turimas bendradarbiavimo sąlygas, siekiant išlaikyti kuo žemesnes knygų pardavimo kainas, kas šiandieninėje situacijoje labai svarbu knygų pirkėjui, kuris tikrai jautrus kainai,“ – teigė Vytas V. Petrošius.
Verslo pasaulyje teigiama, jog bendrovių, veikiančių pagal franšizės sutartis, pelnas yra 40–50 proc. didesnis negu veikiančių savarankiškai. Jos išvengia pradinio etapo klaidų, nereikia investuoti į verslo populiarinimą, vien tik vykdyti patikrintą verslo modelį. „Natūralu, kad duodami prekės ženklą, rizikuojame įmonės įvaizdžiu, todėl skirsime daug dėmesio naujų partnerių priežiūrai ir visokeriopam palaikymui, vykdysime bendrus pardavimų skatinimo projektus, tokiu būdu išlaikydami užimamą rinkos dalį“, – naują įmonės valdymo strategiją komentavo „Vagos prekybos“ rinkodaros vadovė Asta Mikelionytė.