„Nors jau 2023-ieji Kauno „Akropoliui“ buvo rekordiškai geri, pernai šią kartelę kilstelėjome dar aukščiau ir rezultatą vėl pagerinome. Tai padaryti leido tiek išgrynintas ir pasiteisinęs nuomininkų sąstatas, tiek lankytojų srautus generavę renginiai, tapę apsilankymo Kauno „Akropolyje“ patirties dalimi. Pritraukę daugiau žmonių, išlaikėme aukštą konversiją: 9 iš 10 į prekybos centrą užėjusių žmonių čia įsigijo prekių“, – sako prekybos centro valdytoja Brigita Kuodytė.
Didžiausias augimas fiksuotas kosmetikos, parfumerijos, grožio ir sveikatos sektoriaus apyvartose – 13 proc., buitinės technikos ir elektronikos prekių kategorija augo 9 proc. Mados sektorius, užimantis didžiąją dalį Kauno „Akropolio“ ploto, augo 8 proc., nors visoje Lietuvoje, Valstybės duomenų agentūros duomenimis, traukėsi apie 3 proc.
2024 m. Kauno „Akropolyje“ 4 proc. augo ir maitinimo sektorius, nacionaliniu mastu susiduriantis su iššūkiais.
Kauno „Akropolis", tarp patraukliausių prekybos centrų Baltijos šalyse
Anot „Aprangos“ grupės generalinio direktoriaus Rimanto Pervenecko, Kauno „Akropolį“ galima priskirti prie trijų patraukliausių prekybos centrų Baltijos šalyse
„2024 m. visų parduotuvių apyvarta buvo 11,8 proc. didesnė nei 2023 m. – rezultatai viršijo mūsų planus. Praėjusiais metais realizavome du įspūdingus projektus: tai naujos koncepcijos „City‘‘ parduotuvės rekonstrukcija ir nauja „Calvin Klein‘‘ franšizės parduotuvė. 2025 m. tikimės tolesnio prekių apyvartos augimo“, – sako R. Perveneckas.
Šiais metais „Aprangos“ grupė prekybos centre atidarys beveik dvigubai didesnę „Massimo Dutti‘‘ parduotuvę, naują ,,Oysho“ sporto ir laisvalaikio parduotuvę.
2024 m. prekybos centras toliau plėtė mados ir grožio asortimentą: naujose didesnėse patalpose atsidarė vienintelė Lietuvoje ir viena didžiausių Europoje „Replay“ parduotuvė, naujoje vietoje įsikūrė „Wawa“, pirmoji Kaune „Calvin Klein“ mados namų parduotuvė, praplėsta „Audimas“ parduotuvė, antrosios parduotuvės duris atvėrė „Factory by Ribas“ deimantų namai. Įgyvendintas aukštosios parfumerijos „Crème de la Crème“ parduotuvės atnaujinimas ir plėtra.
2025 m. didins pramogų pasiūlą
Kauno „Akropolyje“ šiais metais taip pat atsidarys Skandinavijos „Nord Baby“ prekės ženklo parduotuvė, taip pat planuojama transformuoti ketvirtąjį prekybos centro aukštą, stiprinant pramogų pasiūlą.
„Matydami augantį ir besikeičiantį susidomėjimą pramogų sektoriumi tiek iš lankytojų, tiek iš operatorių pusės, vykdome derybas dėl ketvirtojo aukšto pramogų zonos transformavimo. Tai – vienas ryškiausių fokusų 2025-iesiems, organiškai papildysiantis mūsų pramogų sektoriaus operatorius bei renginių ir meno iniciatyvas, kuriančias pridėtinę vertę tiek lankytojams, tiek prekybos centre įsikūrusiems prekės ženklams“, – sako B. Kuodytė.
2024 m. prekybos centras pristatė per 30 parodų, renginių ir kitų iniciatyvų. Tarp jų – tarptautinio meno instaliacija „Gaia“, sutraukusi didelius lankytojų srautus, „Vilnius City Opera“ paroda bei tokių žinomų Lietuvos menininkų kaip Algis Kriščiūnas, Lukas Svirplys darbų ekspozicijos. Didelio lankytojų susidomėjimo sulaukė ir „Kitokių pasikalbėjimų“ renginių serija. Įvyko vienintelio tokio Baltijos šalyse tikro akrobatinio lėktuvo „XtremeAir Sbach 342“ (XA42) ekspozicija.
Bus didinamas dėmesys tvarumui
2024-aisiais Kauno „Akropolis“ įgyvendino svarbias su tvarumu susijusias iniciatyvas, bene ryškiausia jų – prekybos centro prieigose atidarytas didžiausias Baltijos šalyse elektromobilių įkrovimo parkas. Kauno „Akropolis“ pernai taip pat tapo draugišku gyvūnams, ant prekybos centro stogo įrengti bičių aviliai, didinantys aplinkos biologinę įvairovę.
Nuo 2025 metų Kauno „Akropolis“ daugiau kaip du trečdalius veiklai reikalingos energijos perka iš atsinaujinančių šaltinių.
2024 m. taip pat tęsti vidaus erdvių – tualetų remonto, eskalatorių atnaujinimo, vidaus inžinerinių sistemų, apšvietimo sistemų ir parkingo rekonstrukcijos darbai, kuriuos numatoma vykdyti ir 2025-aisiais, siekiant užtikrinti dar daugiau patogumo lankytojams. Savininko investicija į šiuos darbus siekia apie 9 mln. eurų. Atliekant visus pastato techninės priežiūros atnaujinimo ir statybinius darbus yra vadovaujamasi pastato CO2 neutralumo strategijos gairėmis.
Prekybos centras Kauno „Akropolis“ priklauso Vokietijos investiciniam fondui „Deka Immobilien GmbH“ ir yra valdomas bendrovės „Newsec“. Tarptautinė nekilnojamojo turto paslaugų įmonių grupė „Newsec“ buvo įkurta 1994 metais Švedijoje. Grupė vienija septynias rinkas Skandinavijos ir Baltijos šalyse.
„Newsec“ veiklos sritys – plataus spektro komercinio nekilnojamojo turto paslaugos, NT konsultacijos ir turto valdymas. Bendrovė tarpininkauja sudarant investicinius sandorius, taip pat nuomojant ir parduodant nekilnojamąjį turtą. „Newsec“ teikia rinkos analizės ir tyrimų paslaugas, taip pat yra licencijuota nekilnojamojo turto bei verslo vertinimo paslaugų teikėja.