Pasaulinės rinkos tyrimų ir strateginio konsultavimo kompanijos „InfoTrends“ atliktas tyrimas atskleidžia, kad vis daugiau įmonių rūpinimąsi kasdieniu spausdinimu atiduos į specialistų rankas. Du trečdaliai (59 proc.) respondentų teigia, kad krizės laikotarpiu jie yra linkę padidinti arba bent išlaikyti tą pačią trečiosioms kompanijoms perleidžiamų spausdinimo paslaugų dalį.
Verslo pasaulyje trečiųjų įmonių samdymas tokioms kasdienėms reikmėms kaip spausdinimas tenkinti užsienyje populiarėja ne tik dėl to, kad pagerėtų darbo kokybė ir efektyvumas, bet ir dėl siekio sutaupyti. Vis dėlto Lietuvoje spausdinimo paslaugas užsisakinėja tik pavienės įmonės, galbūt dėl to, kad vis dar trūksta informacijos, kaip galima kuo daugiau sutaupyti kasdienių išlaidų sferoje.
„Norint, kad kiltų kompanijos darbo efektyvumas, visos grandys turi veikti sklandžiai ir su kuo mažiau trukdžių. Jei rūpinimąsi spausdinimu perima šalutinė kompanija, galima sutaupyti tikrai nemažai: specialistai pasiūlo inovatyvių sprendimų, atnaujinama įranga ir visa eksploatacija, medžiagomis rūpinasi tiekėjas, o mokama už atspausdintus lapus. Taip taupomos ne tik lėšos, bet ir brangus darbuotojų laikas“, – sako „Konica Minolta Baltia“ generalinis direktorius Voldemaras Dudėnas.
Lietuvos atotrūkį nuo pasaulinių verslo tendencijų – spausdinimo paslaugų užsisakinėjimą – galėjo lemti kelios priežastys, susijusios su verslininkų nelankstumu, informacijos trūkumu ir silpnai išsivysčiusia verslo kultūra.
„Lietuvos verslininkai nepatiklūs. Dauguma jų vis dar nesupranta, kad koncentravimasis į pagrindinę veiklą, o šalutinių darbų perdavimas specialistams gali ne tik sutaupyti laiko, bet ir atnešti materialios naudos. Veiksniai gali būti įvairūs – nežinojimas, nepasitikėjimas, įsipareigojimų baimė, o gal ir baimė svetimą įmonę įsileisti į vidinius procesus“, – sako V. Dudėnas.
Rinkos analitikai prognozuoja, kad pasaulyje 2013–2014 metais apie 50 % visos spausdinimo rinkos apyvartos sudarys perkamos spausdinimo paslaugos ir 50 % tradicinis pirkimo modelis, t. y. perkama įranga. Pasaulinėje verslo rinkoje vyraujančios tendencijos leidžia numanyti, kad vis daugiau darbų bus perduodama šalutinėms kompanijoms, todėl Lietuvai teks spartesniu žingsniu eiti modernizacijos link.
„Siekiant sparčiai besivystančiame pasaulyje dirbti kuo efektyviau, būtina išnaudoti visas galimybes, o tai reiškia, kad reikia pasitelkti specialistus. Perkant spausdinimo paslaugas koja kojon žengiama su technologiniais atnaujinimais, be to, taupomas darbuotojų laikas ir išlaidos. Lietuvos organizacijos, norėdamos efektyviau vystyti veiklą, turi mokytis iš užsienio patirties ir visą tai pritaikyti savo versle“, - sako V. Dudėnas.
UAB „Konica Minolta Baltia“ – gerai žinoma viena stambiausių 20 metų Lietuvos rinkoje veikianti IT bendrovė. Kompanija gali didžiuotis plačia siūlomų kopijavimo ir spausdinimo įrenginių, biuro technikos pasiūla, profesionaliomis konsultacijomis ir siūloma technine priežiūra. Bendrovė turi savo filialus stambiausiuose Lietuvos miestuose bei Rygoje ir Taline, per partnerių tinklą platina savo gaminius Baltarusijoje ir Kaliningrado srityje.
Užs.nr. 2080