Kas trečioje Lietuvos įmonėje nebūtų kaip perskaityti šios publikacijos.
Kas ketvirta šalies įmonė neturi nė vieno kompiuterio, o internetu nesinaudoja apie trečdalį įmonių, rodo „TNS Gallup“ apklausa. Menkiausiai technologijomis apsirūpinusios mažos įmonės, ypač regionuose. Tiesa, prognozuojama, kad po metų kitų interneto neturės tik kas dešimta bendrovė, praneša dienraštis „Verslo žinios“.
Rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ telekomunikacijų bendrovės „Teo LT“ užsakymu liepos mėnesį atlikta Lietuvos įmonių apklausa atskleidė, jog 27 proc. Lietuvos įmonių vis dar neturi kompiuterių, o 31,4 proc. nesinaudoja internetu.
„Išties Lietuvos verslas dar per mažai kompiuterizuotas, palyginti su labiau išsivysčiusiomis šalimis“, – sako Nerijus Ivanauskas, „Teo LT“ Rinkodaros tarnybos vadovas.
Tiesa, Statistikos departamentas piešia kitokį vaizdą. Jo duomenimis, šių metų pradžioje 9 iš 10 šalies gamybos ir paslaugų įmonių, turinčių 10 ir daugiau darbuotojų, savo kasdieninėje veikloje naudojo kompiuterius, o 88,4 proc. – internetą.
Tačiau N. Ivanauskas atkreipia dėmesį, jog ši statistika apima įmones, turinčias per dešimt darbuotojų. „O „TNS Gallup“ apklausa platesnė, ji aprėpia ir visai mažas įmonėles, kuriose darbuojasi iki 10 ar net iki 5 žmonių“, – aiškina jis.
Ypač ryškūs skirtumai įmones vertinant pagal regionus. Kaimo vietovėse ir mažose gyvenvietėse. Palyginti su miestais, tarp įmonių interneto skvarba čia mažesnė 2 kartus.
Priežastys, kodėl tokia nemenka įmonių dalis moja ranka į technologijas, anot „Teo“ atstovo, kelios.
„Yra įmonių, kurių veikla to tiesiog nereikalauja – kirpyklėlės, siuvyklėlės, mažos parduotuvytės ir pan“, – kalba N. Ivanauskas.
Jis prognozuoja, kad po kelerių metų internetu ir kompiuteriais turėtų naudotis jau 90 proc. šalies įmonių.