Visai neseniai pakvaišusi korporacija „Facebook“ už kažkokį tai milijardą dolerių nupirko tik pradėjusį savo kelionę į verslo pasaulį „Instagram“, kuriam tuo metu buvo sukakę tik vieneri metai.
Pastaroji firmelė sudomino interneto magnatą Marką Zuckerbergą paprasta aplikacija, kuri leidžia Jums fotografuoti, apdoroti gautas nuotraukas „mergaitėms“ skirtais filtrais ir pasidalinti jomis su savo „draugėmis“.
Netrukus „Facebook“ turėtų atlikti savo pirminį viešąjį akcijų platinimą (IPO) – didžiausią, kaip manoma, per visą interneto kompanijų istoriją – ir gaus (kai kurių ekspertų teigimu, visai nepelnytai) fantastišką sumą pinigų, kurią, be abejo, bent iš dalies išleis konkurentams ir perspektyviems projektams nupirkti.
Štai dar šeši galimi kandidatai, kuriuos hipotetiškai M. Zuckerbergui pasiūlė amerikiečių analitikas Davidas Zaxas (beje, jis pats pripažįsta, kad gėdingai nepastebėjo „Instagram“ potencialo, taigi patys spręskite, ar pasitikėti jo prognoze).
Tai yra akivaizdžiausias variantas. Po to, kai apie jį parašė žurnalas „Time“ (įtraukdamas į geriausių 2011 m. tinklalapių sąrašą), vartotojų susidomėjimas nuotraukų apsikeitimu šios paslaugos pagalba pradėjo augti geometrine progresija. JAV ji populiarumu nusileidžia tik „Twitter“ ir „Pačiam Facebook“. Mygtuką „Pinterest“ visai neseniai savo svetainėse patalpino „Amazon“ ir „eBay“.
„SoundTracking“
„SoundTracking“ – tai muzikinis „Instagram“. Aplikacija, kuriai taip pat sukako vos vieneri, siūlo pasidalinti su draugais „muzikinėmis akimirkomis“. Paprastai tai yra tik pranešimas, ką jūs klausote šiuo metu, kartu kuris gali būti papildytas fotografija ir komentarais. Kartais tai būna kvietimai prisijungti prie kokio nors. Aplikacija yra integruota su tokiais gigantais, kaip „iTunes“, „Rdio“ ir „Spotify“.
„Meeteor“
Iš karto keletas „startup‘ų“ iškėlė mintį, jog pasinaudojus „Facebook“ statistiniais grafikais, galima lengvai socialinį tinklą profesionalams ir taip nugalėti „senuką“ „LinkedIn“. „Meeteor“ – vienas iš tokių: šis socialinis tinklas ieško draugų draugus, kurių dėka labiausiai tikėtina susirasti tinkamą darbą. Jei M. Zuckerbergas panorėtų „sumindžioti“ „LinkedIn“, jis turėtų atkreipti dėmesį šiame punkte besipuikuojantį „Meeteor“.
„Pearescope“
Egzistuoja daugybė programų, kad nustatyto jūsų buvimo vietą, o tuomet pasiūlo susitikti „panašiausiais į jus“ nepažįstamais žmonėmis, kurie netyčia atsidūrė netoliese. „Pearescope“ pritaikė dar paprastesnį metodą (ir, matyt, kiek protingesnį): jis suveda vartotojus, kurie turi bendrų draugų socialiniame tinkle „Facebook“.
„Trippy“
„Startup‘ai“, skirti „socialinėms kelionėms“, taip pat auga kaip grybai po lietaus: „Tripl“, „Twigmore“, „Shiroube“, „Triptrotting“… Kodėl analitikas pasirinko būtent „Trippy“? Ar tik ne todėl, jog į „Trippy“ investavo Randi Zuckerberg, Marko sesutė?
„The Wild Card“
Šeštoje vietoje amerikiečių analitikas paliko paslaptingąjį džokerį, kuris šiandien gali atrodyti neįdomus ir neturintis jokių perspektyvų, tačiau po metų kainuos milijardą. O gal.