Vilniaus Dailės akademijos studentų grupės „5/5/ Junior” rengiamoje diskusijoje penktadienį agentūros „Adell Taivas Ogilvy" vyriausiasis meno vadovas Ignas Kozlovas kalbėjo apie reklamą ir jos kūrimo užkulisius.
Pirmąjį savo užsakymą jis teigė gavęs iš prekybos tinklo „Maxima“.
„Užduotis buvo sukurti plakatus prie daržovių skyriaus. Studijoje kartu su fotografu dėliojome pomidorus į A raidę, purškėme vandeniu ir darėme daug kadrų, kad būtų daug medžiagos maketuotojui. Daugiausia problemų buvo su ridikais, nes juos reikėjo valyti ir tepti“, - pasakojo jis.
Taip pat I. Kozlovas paneigė mitą, kad visas maistas reklamose yra dažomas, nes galiausiai vaizdas yra apdorojamas „Photoshop“ programa.
Nuo idėjos iki ekranų
Kartu su savo komanda I. Kozlovas prisidėjo prie kalėdinės prekybos centro „Akropolis“ reklamos. Šiame vaizdo įraše buvo galima pamatyti, kaip kamera juda atbula, o prieš ją vyksta siužetas, kuriame „vaidina“ iš popieriaus karpyti žvėrys.
„Mes atnešame idėją ir perduodame žmonėms, kurie atlieka visą juodą darbą kurdami aplinkas“, – apie reklamos kūrimą kalbėjo pranešėjas.
Reklamoje taip pat vaidino ir gyvi personažai, taigi procesas nebuvo labai lengvas.
„Kitą etapą sudaro kastingas. Mums siunčia žmonių nuotraukas. Renkamės tėtį, mamą ir sūnų. Tada ateina drabužių metas, juos taikome jau ant atrinktų aktorių. Paskui renkamės lokacijas, žiūrime butus. Galiausiai visas detales reikėjo išpjaustyti iš popieriaus ir dėti ant stalo“, – reklamos pasakojo I. Kozlovas.
Fotostudijoje dėliojami objektai buvo fotografuojami, o po kiekvieno kadro kamera buvo traukiama atgal milimetrų tikslumu. Galutinis variantas atrodė gyvas ir veikiau priminė nuoseklų vaizdo klipą, nei nuotraukų seką.
Administracinės kliūtys kūrybai
Pranešėjui teko prisidėti ir prie pirmojo mėgėjų badmintono turnyro „Vilniaus plunksna“ reklaminio plakato kūrimo.
„Sugalvojome, kad atvaizduosime kartu Žemaitę ir Dalią Grybauskaitę persirengimo kambaryje, kuris yra Lukiškių aikštėje. Žinoma, viskas turėjo būti piešta. Turėjome pirminį variantą ir dėjome tokias detales kaip šuniukas rankinėj, robotukas ir kita“, – maištingą idėją pristatė jis.
Plakatai turėjo kabėti viešojo transporto stotelėse, taigi reikėjo sulaukti galutinio patvirtinimo iš Vilniaus miesto savivaldybės.
„Dedame tekstus ir siunčiame derinimui. Kaip ir viskas gerai, bet paskui ateina organizatoriai ir pareiškia, kad prezidentės veido negalima dėti, kadangi neleidžia savivaldybė. Galiausiai „užmetėme“ rankšluostį ant galvos ir toks buvo galutinis variantas“, – apie sprendimą pasakojo I. Kozlovas
Kaip priversti loti šunį?
Dar neseniai Lietuvos ekranuose buvo rodoma prekybos centro „Rimi“ reklama, kuri išsiskiria stebėtina kokybe. Tai padaryti padėjo operatorius serbas su savo komanda. Visgi jis pabrėžė, kad šioje reklamoje yra trys elementai, kurių labiausiai vengia operatoriai.
„Siužete yra mergaitė, šuo ir baseinas. Tą vietą, kur mergaitė pamojuoja šuniui kitame automobilyje, teko filmuoti Madride, nes Lietuvoje buvo sniego. Pirmoji problema – šuo negalėjo loti. Teko kastinge susirasti kitą šunį, kuris moka loti“, – pasakojo I. Kozlovas.
Galiausiai teko taikytis su tuo, kad mažoji aktorė pavargo ir atsisakė filmuotis. Jos vaidmuo buvo pasiūlytas kitai mergaitei, kuri vaidino masinėje scenoje. Galiausiai nugalėjo vaikiškas pavydas ir pagrindinė aktorė grįžo į filmavimo aikštelę.