Kitaip sakant, teisminis procesas kitais metais vėl prasidės iš pradžių, rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“
Apie 40 bendrovių dėl to patiria nemenkų nuostolių. Ne vienas jų atstovas tokią situaciją prilygina valstybės reketui. 2011-ųjų pabaigoje Konkurencijos taryba (KT) Klaipėdos uoste įžiūrėjo kartelinius susitarimus. Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijai ir beveik 40 laivų agentavimo bendrovių ji skyrė solidžias baudas, kurios visos kartu sudarė apie 12 mln. litų.
Tiek asociacija, tiek bendrovės atskirai, pasisamdžiusios advokatus, šiemet pavasarį Vilniaus apygardos administracinio teismo paprašė panaikinti 2011 m. gruodžio 8 d. KT nutarimą ir bandė įrodyti, kad jokio kartelinio susitarimo negalėjo būti. Be to, nemažai bendrovių prašė taikyti laikinąsias apsaugos priemones, t. y. atidėti baudos mokėjimą, kol teismas išnagrinės bylą. Laikinosios priemonės pritaikytos tik nedaugeliui, kitos baudas jau sumokėjo.
Po ilgų teismų procesų bylos grąžintos atgal Vilniaus administraciniam apygardos teismui. Vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartimi, apie 40 bylų, susijusių su KT nutarimu, turės būti sujungtos į vieną ir nagrinėjamos kartu. Kol kas yra sujungtos tik 3 bylos. Prognozuojama, jog didžioji byla bus pradėta nagrinėti tik kitų metų vasarį-balandį.
Per šiuos metus asociacijoje iš 40 narių beliko tik 12. Pasak Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidento Vytauto Šileikos, laivybos agentai dvejus trejus metus mokėjo į valstybės biudžetą normaliai, o šiemet sumokės perpus mažiau, nes uždirba mažiau.
Užuot kasmet biudžetą papildžius stabiliomis pajamomis, nuspręsta išsireikalauti 12 mln. litų nepaisant to, kad skirtos baudos gerokai sumenkino bendrovių pajamas ir jų indėlius į biudžetą.
„Linksmiausia, kad mus nubaudė už tai, jog norėjome daugiau sumokėti valstybei daugiau uždirbdami“, – konstatavo asociacijos prezidentas.