Pasak „West Express“ turizmo vadybininkės Sigitos Samoškaitės, pabrangęs doleris padidino lietuvių kelionių išlaidas.
„Anksčiau, kai žmonės klausdavo, ar, pavyzdžiui, į Turkiją geriau vežtis eurus, ar dolerius, mes rekomenduodavome dolerius. Kai doleris buvo pigesnis, būdavo skirtumas, tarkime, arbatpinigių palikti dolerį ar eurą. Dabar skirtumo, ką vežtis, beveik nebeliko, o sutaupyti tapo ne taip paprasta“, – kalba S. Samoškaitė.
Sutaupytų gerokai pakeisdami keliavimo įpročius
„Swedbank“ asmeninių finansų instituto Lietuvoje vadovė O. Bložienė sako, kad, nepaisant valiutų kurso svyravimo, atostogauti visuomet reikia pagal savo biudžetą. Būtent jis ir atostogų pomėgiai, patirtis labiausiai lemia atostogų maršrutus.
„Mano manymu, pokytis valiutų kursuose tikrai nėra toks reikšmingas, kad pagal jį imtume spręsti, kokią šalį kelionei rinksimės. Pasirinkimą labiausiai lemia gyvenimo būdas, pomėgiai, poreikiai, ankstesnė kelionių patirtis bei biudžetas. Žmonės iš esmės atostogas renkasi pagal savo biudžetą.
Jei pajamos yra nedidelės, galbūt atostogas žmogus leis tik Lietuvoje. Na, o jei žmonės kartą per metus yra įpratę važiuoti į kurortines šalis, tai, matyt, staiga nepuls keisti savo įpročių ir su kuprine ant pečių keliauti po Indiją“, – kalba O. Bložienė.
Savo ruožtu S. Samoškaitė pažymi, kad lietuvių turistų didžiausia perkamoji galia yra Azijos šalyse, kurių pragyvenimo lygis mažesnis.
„Tiesiog yra šalys, kur lietuviai jaučiasi gerai, nes tos šalys kukliau gyvena. Daugybėje Azijos šalių mes esame ponai, ten mums pigiau. Jei žvalgomės į Vakarus, pavyzdžiui, Kubą, Meksiką, Dominiką, kur atsiskaitoma doleriais, ten taip smarkiai neišlaidaujame“, – kalba pašnekovė.
Euras keliautojų neišgąsdino
V. Andrulevičiūtės, LRT.lt nuotr. Pasak S. Samoškaitės, prieš Naujuosius metus kelionių agentūras užgriuvo didelis kelionių pirkimo vajus. „Matyt, tie, kas turėjo užsilikusių litų, buvo linkę atsiskaityti jais, – svarsto pašnekovė. – Tačiau, palygini su ankstesniais metais, žmonės keliauja kaip keliavę. Gal netgi daugiau.“
LRT.lt kalbintos kelionių agentūrų atstovės sako, kad lietuviai kelionėms išleidžia didesnes sumas, daugėja aukštesnės klasės viešbučius besirenkančių keliautojų.
„Tez Tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės teigimu, šiemet vidutinė kelionės kaina didėja, ir tai susiję ne su kelionių brangimu, o su gerėjančiais šalies ekonominiais rodikliais ir kylančiu pragyvenimo lygiu.
„Turistai perka aukštesnės klasės viešbučius, yra linkę vis daugiau investuoti į poilsio kokybę bei komfortą. Daugėja už kelionę sumokančių apie 600 eurų ir daugiau.
Augančius pirkimus fiksuojame beveik visomis turimomis kryptimis. Pavyzdžiui, pernai kelionių programa padidinta 25 proc., o šiemet – dar 10 proc. Gegužę kelionių pasiūlymų jau beveik nebėra, o birželio kelionių jau parduota daugiau nei 80 proc.“, – pasakoja I. Aukštuolytė.
Lietuviai ieško naujovių
Pasak kelionių agentūrų atstovių, populiariausia šalis tarp Lietuvos turistų išlieka Turkija. Anot I. Aukštuolytės, šios šalies turizmo infrastruktūra (viešbučiai, maitinimas, aptarnavimas) tenkina poilsiautojų lūkesčius kone idealiai, tad Turkiją atostogoms renkasi daugiausia – per 40 proc. „Tez Tour“ klientų.
„Sykiu tai reiškia, kad poilsis Turkijoje lietuvaičiams įperkamas, daugelis vyksta atostogų visa šeima. Kelionę į Turkiją vienam asmeniui galima įsigyti nuo 300 eurų.
Antroje ir trečioje vietoje pagal populiarumą yra Graikija ir Ispanija. Ypač paklausus poilsis šių šalių salose. Taip pat populiarėja kelionės į Bulgarijos kurortus. Pozicijas susigrąžina Egiptas“, – pažymi I. Aukštuolytė.
Pasak pašnekovės, jau kurį laiką stiprėja tendencija ilsėtis ne tradicinę, kalendorinę vasarą, o paankstinti atostogas pavasario sąskaita ar nukelti jas į rudenį. Populiariausios kryptys tarp taip eksperimentuojančiųjų – Kipras, į kurį vasara Europoje ateina anksčiausiai ir kuriame galima ilsėtis iki pat vėlyvo rudens, bei Sardinija.
Savo ruožtu S. Samoškaitė sako pastebinti, kad lietuviai pamažu vis dažniau renkasi kruizines keliones: „Anksčiau lietuviai nebuvo linkę jomis domėtis, o dabar tai daro vis dažniau. Galbūt dėl gerų akcijų ir pasiūlymų.“