Gavote darbo pasiūlymą iš kitos bendrovės ir negalite sulaukti, kol visiems apie tai pranešisite, susikrausite daiktus ir paliksite dabartinę darbovietę? Džiaugsmas suprantamas, tačiau reikia pasistengti su senuoju darbu atsisveikinti gražiai ir palikti gerą įvaizdį – ateityje jame vėl gali atsirasti geresnė darbo vieta, rašo CareerBuilder.com.
Pirmiausiai įspėkite vadovą
Norint išvengti pajuokų ir sugadintos reputacijas, reikėtų laikyti liežuvį už dantų tol, kol bus 100 proc. aišku, kad keičiate darbo vietą. Anot knygos „The Image of Success: Make an Impression and Land the Job You Want" autorės Lizandros Vega, prasitarti apie naują darbovietę galima, kai bus sutarta dėl darbo užmokesčio ir datos nuo kada pradėsite dirbti. Tik tuomet galima ir reikia eiti pas vadovą.
„Teisingiausia būtų savo vadovui pateikti formalų raštišką įspėjimą, pranešantį, kad traukiatės iš savo pareigų„, - aiškino JAV įmonės „Greeley and Hansen“, užsiimančios inovatyviais inžinineriais sprendimais, vadovas Johnas C. Robakas.
Jis atkreipia dėmesį, kad vadovo vertėtų paklausti, kaip apie pasikeitimus pranešti savo kolegoms, klientams ar vartotojams – tai padės išvengti nesusipratimų, pavyzdžiui, pristačius bendradarbį į kurį reikėtų kreiptis jūsų kuruotais klausimais, vėliau gali paaiškėti, kad vadovas vietoje jūsų skyrė kitą darbuotoją.
Paskutinės savaitės
Daugelyje bendrovių priimta, kad darbuotojas, išeidamas iš darbo, vadovybę turi įspėti prieš dvi savaites. Jas išnaudokite tinkamai: padėkite apmokyti savo įpėdinį, supažindinkite kolegas su savo darbais, užbaikite kiek įmanoma daugiau darbų.
Taip pat aiškiai surašykite visus reikalingus slaptažodžius, vietas, kur laikoma reikalinga infomacija bei galiausiai susitvarkykite darbo vietą.
Pasiruoškite paskutiniam interviu
Paskutinis pokalbis su vadovu daugeliui gali pasirodyti viliojančia galimybe išsakyti viską ką galvoji apie jį ir bendrovę, tačiau šiam pasišnekėjimui reikėtų pasiruošti iš anksto ir būti taktiškam.
„Jūs gal norėsite išsilieti, atverti širdį ar tiesiog vadovei į akis pasakyti, kokia ji buvo ragana. Nedarykite to. – aiškina knygų „Work 101: Learning the Ropes of the Workplace without Hanging Yourself„ ir „The MBA Stundet's Job-Seeking Bible“ autorė Elizabeth Freedman, - Net jei žmogiškųjų resursų skyriaus atstovas jums prijaučia, tai gali būti pavojinga jums ir jūsų reputacijai. Jei reikia įsikąskite sau į lūpą ir paskutinio interviu nepaverskite drama."
Tuo tarpu J. C. Robakas ragina būti atviram ir atsiminti, kad paskutinis pokalbis su vadovu – puiki galimybė konstruktyviai kritikai. „Svarbu neprarasti profesionalumo ir pateikti atsakymus, kurie padėtų bendrovei suprasti priežastis, kodėl jūs paliekate pareigas", - sakė jis.