Pasaulyje ne vienerius metus populiari praktika rinkti ir skelbti inovatyviausias, didžiausias ar
patraukliausias darbuotojams kompanijas, tuo metu Lietuvoje tokių tyrimų trūksta.
Pagal finansines ataskaitas lengva išrinkti pelningiausias kompanijas, nustatyti, kurios iš jų
sumoka daugiausiai mokesčių. Išrinkti geriausią darbdavį ir darbovietę sunkiau, nes čia jau tenka
pasikliauti subjektyviomis darbuotojų ir darbdavių apklausomis.
Paranku pasitikrinti reputaciją ir kurti įvaizdį
Kaip teigė „OCV Consulting" vyr. konsultantė Almanta Jakštaitė Vinkuvienė, norint nustatyti
geriausią darbdavį Lietuvoje bus atliekamas naujas tyrimas. Jame bus panaudota pasaulyje
paplitusi metodologija, kuomet vertinami ne tik subjektyvūs organizacijų veiklos veiksniai (tokie
kaip darbuotojų savijauta, motyvacija) bet ir objektyvūs faktai, apimantys faktinę personalo
valdymo bei finansų informaciją.
„Tyrime gali dalyvauti organizacijos, kurios turi ne mažiau 50 darbuotojų, vietinėje rinkoje dirba
ne mažiau kaip dvejus metus ir yra užpildžiusios tris klausimynus“, - sakė A. J. Vinkuvienė.
Įmonės, dalyvaujančios tyrime, turi pildyti tris standartizuotus klausimynus internete nacionaline
kalba. Klausimynai išskirstyti į klausimus tik darbuotojams, tik vadovams bei tik personalo
specialistams.
A.Jakštaitės Vinkuvienės teigimu, naujame geriausių darbdavių tyrime Lietuvos organizacijos
(ne tik privačios, bet ir valstybinės) turėtų dalyvauti dėl galimybės nustatyti savo veiklos
silpnąsias puses, pasilyginti su kitais bei pakelti savo veiklos vertę bei įvaizdį.
Organizacijoms tokio pobūdžio tyrimas (priklausomai nuo tyrimo rezultatų išsamumo) įkainotas
nuo 3,9 tūkst. litų iki 36 tūkst. litų (be PVM).
Toks tyrimas atliekamas daugiau kaip 150 pasaulio šalių.
Svarbu mokėti prisitaikyti prie aplinkos
Naujojo tyrimo pristatyme dalyvavęs konsultacijų bendrovės „AON Hewitt“ direktorius Rytų
Europai Edwardas Stanochas atkreipė dėmesį, kad pasaulyje vykdomi panašaus pobūdžio tyrimai
paprastai tariant pirmiausiai naudingi pačioms kompanijoms, siekiančioms pirmauti rinkoje ir
pritraukti geriausius talentus.
Verslui labai sunku numatyti, kas bus artimiausioje ateityje, pastebėjo jis, todėl kompanijoms
nuolat reikia stebėti savo veiklos procesus ir siekti, kaip įmanoma labiau juos pritaikyti prie
kintančių aplinkybių.
„Verslo atmosfera primena rūką“, - juokaudamas sakė E. Stanochas. Kurti verslo strategijas,
apimančias daugiau kaip penkerių ar dešimties metų laikotarpį tampa nebeefektyvu. Jas reikia
keisti dvejų-trejų metų veiklos planais.
„Organizacijos šiais laikais turi būti kur kas labiau mokančios prisitaikyti prie aplinkos pokyčių
nei anksčau“, - sakė E. Stanochas.
Jis išskyrė tris svarbiausius veiksnius, nuo kurių priklauso kompanijos sėkmė – tinkama verslo
strategija, vadovų lyderystės kokybė ir aukštas darbuotojų įsitraukimas į veiklos procesus.
„Aukščiausių kompanijų lyderiai dažnai tampa geriausiais darbdaviais. Aukščiausi lyderiai
dažnai pasiekia aukštesnius rezultatus nei vidutiniokai“, - konferencijoje kalbėjo jis.
Geriausios pasaulio kompanijos išsiskiria lyderystės menu
Anot E. Stanocho, geriausių kompanijų reitinguose karaliaujančios kompanijos pasižymi viena
nekintančia savybe – beveik visos jos kuria savo lyderius. Vadovų lyderystė yra kertinė šių
kompanijų strategija.
„Lyderiai nesėdi savo kabinetuose, jie stengiasi palaikyti artimą ryšį su savo darbuotojais“, -
sakė E. Stanochas pridurdamas, kad tokios kompanijos, kad ir ką bedarytų – visada matuoja savo
veiklos efektyvumą.
„Lyderio stiprumas tiesiogiai veikia darbuotojų įsitraukimą į darbovietės veiklą. Top
kompanijose nėra didelio skirtumo tarp darbuotojų ir lyderių įsitraukimo į veiklą. Tai gali reikšti,
kad jeigu kompanijos darbuotojai nėra įsitraukę, problema gali slypėti lyderio gebėjimuose“, -
pastebėjo E. Stanochas.
„10 tūkst. dolerių gali kainuoti vienas į veiklą įsitraukęs darbuotojas. Įsivaizduokite, jeigu
darbuotojų yra labai daug, suma įspūdinga“, - atkreipė dėmesį jis.
Investavę į darbuotojus, galite sulaukti ženklios grąžos, neabejojo pranešėjas ir baigdamas savo
pristatymą dar kartą pridūrė, kaip kompanijoms yra svarbūs jų veiklos matavimo tyrimai, tarp
kurių neabejotinai svarbią vietą užima ir siekimas tapti geriausiu darbdaviu.