Vieni rinkodarininkai į savo veiklą žiūri labiau kaip į mokslą (strategija, planavimas, efektyvumo matavimas), kiti labiau kaip į meną (reklamos kūrimas, žinutės kūrimas). Vykdant rinkodarą socialinėje žiniasklaidoje, ypač „Facebook“ tinkle, dažniausiai remiamasi pastaruoju požiūriu.
Vis dėlto, mes labai apsidžiaugėmę aptikę San Franciske įsikūrusios socialinės rinkodaros agentūros „Momentus Media“ analizę, kurioje pateikiami įrašų rašymo „Facebook“ tinkle patarimai ir technikos. Nusprendėme pasidalinti išvadomis su jumis.
Kada geriausias laikas talpinti įrašą ant „sienos“?
Pasirodo, jog savaitgaliais nuo 14 val. iki 05 val. ryto yra laikas, kai „Facebook“ puslapių administratoriai rečiausiai atnaujina „sieną“. Vis dėlto, tai yra pats geriausias laikas vien dėlto, kad žmonės ne taip įsitraukę į kasdienius darbus.
Tuo tarpu ketvirtadieniai yra ta diena, kai talpinama daugiausia įrašų ant „sienos“, tačiau vartotojų įsitraukimo rodiklis yra pats mažiausias iš visų savaitės dienų. Žinoma, geriausia naujus įrašus talpinti po darbo, t.y. vakare.
Kiek kartų per dieną turėčiau atnaujinti „sieną“?
Jums atrodo, kad pernelyg daug žinučių gali įkyrėti jūsų fanus, tačiau analizė rodo, jog kuo dažnesnis naujų žinučių atsiradimas, tuo didesnis fanų įsitraukimas. Jeigu rašote nedaug, esate mažiau pastebimas.
Žinoma, tai priklauso nuo to, kokį puslapį turite. Jei tai į verslo auditoriją orientuotas portalas, siūlome susikoncentruoti ties įrašų kokybe, o ne kiekybe. Kitu atveju galite bandyti sieną atnaujinti 4-5 kartus per dieną. Rasti balansą nėra taip lengva.
Koks turinys labiausiai įtraukia jūsų fanus?
Vienareikšmiškai – nuotraukos. Po to seka būsenos atnaujinimai, t.y. paprasti tekstai, vaizdo įrašai, muzika ir nuorodos. Kodėl nuorodos tik paskutinėje vietoje? Dėlto, kad daugelis ir dalijasi nuorodomis. Tuo tarpu nuotraukos yra vizualios, esmė greitai „pagaunama“, o pats vaizdas išprovokuoja emocijas.
Pasirodo, jog savaitgaliais nuo 14 val. iki 05 val. ryto yra laikas, kai „Facebook“ puslapių administratoriai rečiausiai atnaujina „sieną“. Vis dėlto, tai yra pats geriausias laikas vien dėlto, kad žmonės ne taip įsitraukę į kasdienius darbus. Tuo tarpu ketvirtadieniai yra ta diena, kai talpinama daugiausia įrašų ant „sienos“, tačiau vartotojų įsitraukimo rodiklis yra pats mažiausias iš visų savaitės dienų.
Ar turėčiau skatinti fanus komentuoti savo įrašus?
Žinoma. Ne tik komentuoti, bet ir skatinti paspausti „Patinka“ (angl. „Like“). Jūsų fanų aktyvumas bus parodytas jo draugams, kurie galbūt taip pat taps jūsų fanais. Komentarai ir „Patinka“ mygtukai daro didžiausią įtaką jūsų puslapio sėkmingumui.
Kokia ilgumo turėtų būti mano žinutė?
Anot „Momentus Media“ analizės, žinutės ilgis yra svarbu. Nors dauguma įrašų yra labai trumpi (tikriausiai įtaką padarė „Twitter“ platformos standartas – įrašai iki 140 simbolių), tačiau kuo ilgesnė žinutė, tuo didesnis vartotojų įsitraukimas.
Kaip ilgai žinutė išlieka aktuali ir matoma fanų „sienoje“?
Kai paskelbiate žinutę, pusę visų ją pamatysiančių vartotojų pamato per valandą. Per sekančias aštuonias valandas jūsų žinutę pamatys dar 40 proc. visų vartotojų. Likęs dešimtadalis vartotojų – vėliau, t.y. galbūt ateityje besiknaisiojant po jūsų archyvą.
Parengė: Auksė Vaitkevičiūtė