Vienas mano draugas turi stabiliai veikiančią bendrovę, kuri dirba su stambiausiomis bendrovėmis Lietuvoje. Žinoma, dideli klientai teikia tam tikrų garantijų bei saugumo, tačiau atsiskaitymas už paslaugas nėra vienas iš privalumų. O būtent tai, kaip greitai grynieji patenka į jūsų banko sąskaitą, nulemia plėtros tempus.
Kadangi apyvartinės lėšos yra labai svarbios, siektina padidinti jų įėjimo greitį. Sakydama “įėjimo” turiu omenyje tokią būseną, kuomet klientai bei verslo partneriai su jumis atsiskaito kiek įmanoma greičiau. Net ir tvirtas pozicijas rinkoje užimančios bendrovės, nesusitvarkydamo su klientais, gali atsidurti bankrote.
Šiame straipsnyje pateiksiu keletą bendravimo su klientais bei partneriais patarimų, o jeigu tiksliau – metodų, kuriais pasinaudoję su jumis klientai atsiskaitys greičiau. Tekste nerašysiu kur ir kaip geriausia panaudoti gautus pinigus, šio straipsnio tikslas – paskatinti greitesnį jų gavimą.
Pasiūlykite nuolaidą išankstiniam apmokėjimui
Tai paprasčiausias būdas gauti grynuosius pinigus kuo anksčiau, kuriuo klientas, tikriausiai, pasinaudos. Įsivaizduokite save jų vietoje – juk norisi sutaupyti pinigų? Netgi išdidžiai galite sau pasakyti: “Sutaupiau pinigų, galėsime investuoti lėšas kitu.” Panašiai mąsto ir jūsų klientai.
Naudokitės automatinio apmokėjimo sistemomis
Kai kurie mano draugo klientai naudojosi programine apskaitos įranga, kuri įpareigoja atlikti pavedimą tam tikru metu. Taip sutrumpėja atsiskaitymo laikas, tačiau pagreitinti jų gavimo dar labiau – sunkiai tikėtina. Didžiausias minusas tas, jog tokiomis sistemomis daugiausia naudojasi tik stambusis verslas – paprastai šios sistemos yra brangios.
Prašykite dalinio apmokėjimo iš karto
Tai – gana paplitusi praktika “verslas-verslui” (angl. “business to business”) sektoriuje. Daugelis bendrovių argumentuoja tuo, kad kitu atveju negali suteikti reikiamos paslaugos klientui. Kuo mažiau apčiuopiamas jūsų produktas, tuo didesnis šansas gauti avansą.
Įšaldykite paslaugų teikimo klientui procesą
Šį metodą pritaikyti yra lengva, bet tuo pačiu sunku psichologiškai. Jeigu klientas pažadėjo viduryje projekto sumokėti dalį pinigų, o jų banko sąskaitoje dar nėra, įšaldykite gamybos procesą ir laukite iki tol, kol klientas atsiskaitys. Dažnai tai yra pats stipriausias ginklas, kuriuo smulkusis verslas gali nukautoti stambųjį.
Jeigu klientas pažadėjo viduryje projekto sumokėti dalį pinigų, o jų banko sąskaitoje dar nėra, įšaldykite gamybos procesą ir laukite iki tol, kol klientas atsiskaitys. Dažnai tai yra pats stipriausias ginklas, kuriuo smulkusis verslas gali nukautoti stambųjį.
Paprašykite atsiskaityti kredito kortele
Tai taip pat kainuos jums nedidelį mokestį, tačiau įplaukų faktas šiuo metu gali būti svarbesnis bendrovei. Daugelis kavinių bei parduotuvių turi savo aparatą, priimantį kredito korteles – kodėl jo nesigijus ir jums? Kuo didesnis atsiskaitymo pasirinkimas, tuo dažnesnis atsiskaitymas.
Padalinkite atsiskaitymo sumą į mažesnes dalis
Kai apmokestiname savo klientus didelėmis pinigų sumomis, jie užstringa atsiskaitymo procese. Jeigu išrašysite sąskaitą už 30 tūkst. lt., su jumis atsiskaitys per mėnesį. Tuomet išeitimi gali būti trys sąskaitos už 10 tūkst. lt. – pirmąją gaunant po 10 dienų, antrąją – dar po 10 dienų, trečiąją – dar po 10 dienų. Žinoma, galimas ir smulkesnis skaidymas, bet principas išlieka toks pat – suskaldyti apmokėjimą į smulkesnes dalis.
Pasidalinkite savo nuomone su klientais
Šitai gali būti akivaizdu, tačiau yra dažnai praleidžiama. Nesidrovėdami pabendraukite su klientais apie apmokėjimo procesą. Galbūt sužinosite išskirtines kliento finansų valdymo praktikas, kurios liečia ir jūsų verslą. Galbūt po nuoširdaus pasikalbėjimo, klientas padarys išimtį ir sumokės jums visus pinigus iš karto.
Rimantė BALSIENĖ