• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialiniai tinklai užvaldo vis didesnę gyvenimo dalį – ten galima ir bendrauti, ir sužinoti naujienas, ir apsipirkti. Jie gali tapti ir startine pozicija sėkmingam verslui. Svarbiausia – tinkama strategija ir produktas.

38

Socialiniai tinklai užvaldo vis didesnę gyvenimo dalį – ten galima ir bendrauti, ir sužinoti naujienas, ir apsipirkti. Jie gali tapti ir startine pozicija sėkmingam verslui. Svarbiausia – tinkama strategija ir produktas.

REKLAMA

Konferencijoje „Login 2017” kalbėta, kaip būtent „Facebook“ tinkle užsimezgusį verlsą paversti visiems puikiai žinomu prekės ženklus. Pirmiausia atkreiptinas dėmesys, kad viskam yra niša, svarbiausia išsiskirti.

Savo istorija ir pavyzdžiu dalinosi „Gėda Pelėda“ įkūrėja ir dizainerė Kristina Lisauskė.

Hobis, kuris tampa verslu

„Gėdos Pelėdos“ įkūrėja K. Lisauskė iš tiesų studijavo mediciną, tačiau baigusi studijas ir pradėjusi darbą suprato, kad šis jos visiškai nedžiugino. Taip prieš 4 metus gimė „Gėda Pelėda“.

„Visada vadovaujuosi taisykle, geriau pabandyti nei nebandyti. Padariau 6 mėnesių pertrauką nuo darbo: tinginiavau, miegojau ir kūriau. Pirmąją rankinę – kelioninį krepšį sukūriau savo vyrui. Daug meilės, vargo įdėta, bet didžiausias malonumas, kad visi džiaugėsi, kurie pamatydavo tą krepšį. Pagalvojau, gal tai ir yra mano dalykas. Rankinės visada užėmė didžiąją dalį spintos, reikėjo tai prie vienų, tai prie kitų batų. Kaip šiandien prisimenu tą baimę, kai padarai nuotrauką, ją įkeli ir lauki – patiks, ar ne. Vos tik įkėliau pirmą nuotrauką, jau pirmą vakarą sėdėjau gavusi dvidešimt žinučių. Buvo ir baimė, ar viskas bus gerai, bet tuo pačiu ir ženklas, kad tikrai viskas gerai. Verslą pradėjau su skola, su tūkstančiu litų ir tą paskolą jau po trijų savaičių grąžinau. Klientės po du mėsius laukdavo savo rankinių“, – pasakojo mergina.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, socialiniai tinklai tikrai nėra bloga erdvė pradėti savo verslą, tačiau jei verslas sėkmingas – šios erdvės nebepakaks.

REKLAMA

„Jie nieko nekainuoja, ten gali gauti dėmesio, išgirsti žmonių nuomonę. Mano atveju, vien mugių neužtektų. Prieis žmonės, gali pagirti, kad gražu ir viskas. Bet turi būti tas tęstinis bendravimas su klientais, jog nuolat girdėtum ką jie kalba, kokia jų nuomonė ir kokie patarimai. manau, kad „Facebook“ platforma, „Instagram“ ir pan. labai tinkama.

Galiausiai socialinės erdvės nebepakanka, jei puikiai sekasi. Turi turėti ir tinklalapį, ir elektroninę parduotuvę, ir pardavimo tam tikras vietas, nes nebespėsi patenkinti klientų poreikių“, – naujienų portalui tv3.lt pasakojo ji.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, įmanoma verslą pradėti ir „senąja versija“.

„Yra tokių prekės ženklų, kurie „Facebook‘e“ turi labai mažai sekėjų, bet jie puikiausiai gyvena, nes yra parduotuvėse, eina žmonės pirkti vieno daikto, pamatų jų produkciją. Turint gerą produktą patogu eiti ir siūlyti“, – nurodo K. Lisauskė.

Tinkamas laikas „Facebook“ įrašui

Norint pritraukti klientų dėmesį, svarbu ir marketingo bei socialinių tinklų žinios. Pasak pašnekovės, viskas išmokstama bandant, nes kiekviena auditorija yra skirtinga. Tačiau pažinus auditoriją galima numatyti, kokiu laiku geriausia publikuoti įrašus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dabar „Facebook „dar gudresnis. Gali auditoriją nusistatyti, mano pradžioje nieko nebuvo. Gal tada jau ir buvo mokama reklama, bet pradžia būdavo, kad įkeli nuotrauką ir turi laukti, kaip tau pavyks. Mažytė paslaptis, reikia įrašą publikuoti apie 11 val. ryto. Vakare jau antras geriausias galiams laikas. Būna numiegi, atsikeli ir pats laikas įrašui. Tai gal toks metas, kada laisvesni kiti atsitraukti nuo darbo, kiti, tokie kaip aš, prabunda. Aš naktinis žmogus – pranaktinėji ir pažiūri, kad švinta, jau būna 5 ryto.

REKLAMA

Viskas priklauso nuo auditorijos, nes jei dirbi su moksleiviais, ten dar visai kitaip veikia. Viskas yra bandymų metu. Padarai įrašą ir žiūri, kaip sekasi. Nesiseka ir nebedarai, pasiseka tada tęsi. Nes kai neturi tame patirties, viskas pasiekiama bandant. Man marketingas buvo tamsus miškas“, – pasakoja ji.

Kitas svarbus elementas – fotografija. Tiesa, K. Lisauskė pataria, kad nebūtinai fotografija turi būti profesionali. Šiuo metu geriausia judėti žmonių gyvenimo ritmu.

REKLAMA

„Profesionalumas fotografuojant produktą, noras turėti labai profesionaliaii r tobulai padarytą nuotrauką gali pakišti koją. Mano atveju, man taip nutiko ne vieną kartą. Profesionaliai nufotografuoti, retušuoti nuotraukas trukdavo ilgą laiką. Tu matai, kad taip ilgai užtrukai, kad tau jau beveik nebeliko laiko tiems pardavimams su tomis nuotraukomis. Tik jau įkėlei, parodei ir kitas turi daryti. Šiandien, kai mūsų pasaulis ir gyvenimas labai dinamiškas, lekiame ir viską ką darome fotografuojame ir keliame čia ir dabar, į „Facebook“, į „Instagram“. Nuotrauka turėtų būti apie tai, aš dabar tai taikau. Sukūrėme, padarėme, fotografuoju ir rodau. Nenoriu slėpti nieko, nereikia laukti kol įkvėpimas bus ar saulėta diena nuostabiam kadrui. Kadangi sukamės tokiame ritme, privalome viską daryti dinamiškai“, – mano ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas elementas – įrašas prie produkto nuotraukos. K. Lisauskė pataria, kad įrašas turi būti trumpas ir aiškus.

„Manau, kad už gražius ir ilgus įrašus geriau gražios nuotraukos. Ne tiek, kad gražios išvaizda, bet turinio prasme. Žmonės tingi skaityti, turi viskas būti trumpai, glaustai ir aiškiai. Nuotraukoje turėtų būti žinutė, ką norėtum parodyti“, – teigia kūrėja.

Klaidos, kurių pataria vengti

Pati K. Lisauskė teigia, kad viską pradėtų ir kartotų taip pat – pradėtų nuo „Facebook“ ir komunikacijos. Ir nors jau minėta, kad labai svarbu turėti išskirtinį produktą, jo kartais gali nepakakti.

REKLAMA

„Esu mačiusi tokius atvejus ir labai gaila. Talentingi žmonės, kurie sukuria gerą produktą, gerą meno kūrinį ir jie sėdi tyliai niekam jo nerodydami, tikėdamiesi, kad juos kažkas atras. Tas garbės reikalas, kad niekam nerodysiu, bet mane suras, man šitų atvejų gaila, nes tas laukimas tik kenkia. Jei turi gerą produktą ir juo tiki, negali jo slėpti ir laikyti tik sau. Reikia rodyti visiems žmonėms“, – sako ji.

REKLAMA

Taip pat reikia laiku pastebėti, kuomet jau verta plėsti verslą, samdyti darbuotojus, nes sėkmės atveju, vienas visko nesuspėsi.

„Kai priėmiau sprendimą, kad reikia plėstis, tuomet pradėjau ieškoti komandos, kas galėtų investuoti. Bet iki tol galvojau, kad galiu viską vien. Į mane pirmiausia kreipėsi butikų savininkai su pasiūlymais bendradarbiauti, bet bijojau plėstis, nes pas mane gamyba ir taip buvo perkrauta. Tuo metu, tai skambėjo kaip kosmosas, kad dar produkcijos duoti parduotuvėms. O investuotojų radau taip: būsimų investuotojų erdvėje padariau „pop up‘ą“. Jie dirbantys mados versle ir pamatė mano sėkmę, klientų susidomėjimą, didžiules eiles norinčių įsigyti produktą ir pradėjo gilintis, kaip man sekasi be tų „pop up‘ų“, stebėjo kurį laiką ir vėliau gavau pasiūlymą susijungti, kelti pelėdai dar didesnius sparnus, auginti tą mažą pelėdžiuką. Dabar produkcija iškeliauja ir į užsienį iš Lietuvos. Kadangi turime ir internetinį puslapį, ten informacija pateikiama ir anglų kalba, produktas tapo prieinamu užsieniečiams. Pradėjome pirmus bandymus su danais ir žiūrėsime kaip seksis. Iš lėto, ramiais žingsneliais neforsuojant, neneriant galva nuo uolos reikia išsibandyti“, – savo pavyzdžiu dalinasi K. Lisauskė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gėdos Pelėdos“ įkūrėja pripažįsta, kad rasti tinkamų darbuotojų – tikrai nelengvas darbas. Ypač, jei produktas yra specifinis.

„Didžiausia klaida laikau tai, kad į komandą nepriėmiau pagalbininkų anksčiau ir, kad pabijojau plėstis duodama prekes butikams, nes prieinamumas buvo labai prastas ir daug anksčiau galėjau ieškoti partnerių, kad žmonės norėdami nueiti, apžiūrėti ir įsigyti, galėtų tai padaryti“, – atskleidžia ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų